onsdag 25 februari 2009

Sen sist...

dagarna försvinner o när det är lite mycket får man prioritera vad man tycker är viktigast. Så då blir självklart bloggen på sidan.
VI får väl börja med onsdagen, jag var på dagis och mamma var med Olle på babysången. PÅ kvällen grejade vi lite med mitt rum, satte upp några tavlor, en vägglampa m.m.
Torsdag ringde Nils mamma o kollade om vi ville hälsa på en stund för Alexander, Gabriel och deras mamma Emelie skulle komma. Så vi åkte dit en stund och sedan for vi hem, för mamma började på storstädningen. När pappa kom hem åkte mamma på träning.
Fredag var jag på dagis och mamma försatte sin storstädning hela dagen medan jag var borta. På kvällen kom Nils familj på middag, vi hade jättekul Nils o jag. Ja även föräldrarna våra såklart. När dom åkte hem toksomnade jag bums, jag var verkligen trött.
Lördagen hade jag sett fram emot, då skulle bara jag få vara hos mormor o morfar själv och bygga lego och ha semester själv. Jag får ju lätt sällskap nu när jag leker hemma och det tycker jag är roligt, men ibland behöver storasystrar få vara själv. Jag hade det jättemysigt hos mormor o morfar där jag även sov över till söndag. Mamma, pappa o Olle tog en promenad över. Vi åt hos mormor o morfar och såg på Skidåkning på tv innan vi åkte hem.
Måndag hade vi lite besök av Oskar, Aron, Selma och deras mammor. VI lekte sjäälvklart och hade roligt. Efter det var vi på barngympan. Men jag var trött hela dagen och kvällen. Pappa var borta på jobb i Norrköping så han kom hem igårkväll.
Igår var jag på dagis och mamma o Olle var på Öppna fsk. Mamma hade utv.samtal med fröken innan hon hämtade mig. Men allt var bra. Eftersom jag inte trivdes i höstas på mitt nya dagis var det lite jobbigt, men efter jul har det släppt. Å det känns ju bra för hela familjen, för mamma tänkte ett tag säga upp platsen.
Jag hade vart lite "off" igår på dagis och inte vart som vanligt, mamma tyckte jag var blek när hon hämtade mig. Så idag tar vi en slödag hemma och går ut en sväng sedan o leker. Troligtvis är jag bara väldigt trött eller så är det nåt skit på väg. Men vi hoppas på det första.
Olle sover just nu och mamma o jag myser i soffan framför VM Sprintstafetterna. Sedan blir det tvättning och lek ute.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dax för en liten uppdatering tycker jag! Hoppas Ni får en myspys helg. Hörs per tfn, kram

Anonym sa...

Tack så mycket själv! Alltid lika kul att umgås =) Kram