måndag 9 februari 2009

Slutet av veckans uppdatering ;)


Onsdag var jag på dagis, mamma o Olle var på Öppna fsk på babysång. Dom hämtade mig på dagis och bråttom hade vi hem...eftersom mamma hade en auktion som gick ut på tradera som hon bara ville vinna från www.coolchildren.se. Å det gjorde hon...ett brunt Yorrik Bäddset till Olle...nytt kostar det 599 kr och mamma fick det för 104 kr. Snacka om fynd sa mamma ;)
I övrigt försökte vi nog förbereda inför helgen.
Torsdag var vi hemma, mamma var inge pigg och hade nog helt velat stoppa ner huvudet i sanden på stranden. Men det var bara att "hä sig upp" på morgonen...med värkande bihålor och en skalle som kändes stor som en vattenmelon. Speciellt mycket fick hon inte gjort under dagen...hon som skulle packa. SÅ det var sedan det vi ägnade kvällen åt när pappa kom hem från Övik, där han vart o jobbat över dagen. Varken jag eller Olle ville sova på kvällen. Jag lääääääängtade så till släktträffen som vi skulle på i Hassela hela helgen och Olle ville riva o slita bland packningen. Så vi hade verkligen inte tid att sova. Faster Katarina var hit en sväng o busade med oss =) SÅ vid 23-tiden somnade jag och Olle vid 24-tiden.
Behöver jag tillägga att mamma o pappa var helt slut då...grejer överallt och inte full koll på nåt kändes det som.
MEN så kom fredagen och det sista packades för att sedan vara färdigpackade...fixade lite innan vi åkte o hämtade upp mormor. Snöigt var det och såklart även i Hassela, inte så konstigt eftersom det är rätt nära dit.
Checkade in till lägenheten (ski apartment) vi skulle bo i. Verkligen superperfekt boende! Rekommenderas varmt! Morbror o moster kom efter en stund, sedan kom morfar när han jobbat klart. Hur mysigt som helst! Även resten av släkten anlände och det var så kul att träffa dom alla. Tack morbror o moster det hade ni anordnat kanon.
Helgen bjöd på bad, skidåkning, mat, dryck, godis, bus, lek, trevlig gemenskap och framför allt SNÖ! Turpulkan vi förbokat användes knappt...iallafall inte med skidor på. Mamma åkte lite slalom på lördagen. Eftersom det var familjehelg på Hotellet var Mora Träsk där o hade After Ski, jätteskoj, men det var så mycket folk så jag lessnade efter en stund. Det var nog skönt även för Olle att gå hem eftersom hans Peltor Kids var kvarglömda hemma. Ja det var ju inte det enda som blev kvar hemma, vid packningen var ju mammas huvud som i vakum. Mamma kom till Hassela utan skor till sig själv bla. Men mormor hade ju resurser, så hon hade med sig extra kängor. Tänk att alla mammor packar åt sina barn, hur gammal dom än är ;)
Iallafall hade mina snälla tremänningar Gustav o Jonathan tagit autografkort till mig från Mora Träsk. DEt blev jag jätteglad för! Tack!
På lördagkväll åt vi alla en gemensam middag på hotellet, det var nog den dyraste pannkakan jag ätit...138 kr och 15 kr för mjölken. Men är det fest så är det.
SÖndag packade vi (tack mormor, morfar, moster, morbror för att ni stått ur i våran röra med saker) o städade ut oss. SKulle på en skidtur, men som snön vräkte ner la vi ner det projektet. Det hade även hästen o släden jag skulle få åka gjort. Behöve rjag skriva att vi åkte hem...
Efter en underbar helg (trots vädret) åkte vi på oplogad väg hem till Stöde. Vi var trötta, snöless men jättenöjda över helgen som varit. Tack alla ni som var med och läser det här. Bilder kommer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh va mysigt Ni verkar haft. Ser fram emot att pappan A hjälper mamma med bilder sen:) Bäddsetet har jag ju även tänkt att köpa, tycker det är såå fint o snacka klipp då.. Rackarns att man missade hennes aktioner, annars hade jag nog budat emot dig, S;)