tisdag 10 februari 2009

-20

Ojdå vad kallt det var idag å. Visst dom varnade i slutet på januari att februari skulle bli kallt och det har verkligen stämt. Tror inte det vart varmare än -10 grader nån dag.
Mamma tyckte jag var lite snorig igår kväll när jag skulle sova, så imorse när det var så kallt bestämde hon att jag fick hoppa över dagis idag. Vi har vart hemma, struntade i öppna fsk oxå. Skönt med en slappardag efter en hektisk vecka.
Jag och Olle har lekt, mamma har plockat och tvättat. Mitt på dagen var vi ut en timme i solen o njöt. Det var fortfarande 14 grader kallt i skuggan, men eftersom vi har sol på framsidan hela dagen så brukar det vara så skönt att vara ute där. VI hämtade posten, jag grävde en "grävgrop" som jag kallade det. Mamma skulle gräva en snögrotta, men snön var så lös så vi får vänta till den har kladdat till sig lite efter nån varm dag.
Jag passade på att äka pulka o stjärtlapp i slänten i djupsnön, gjorde jättemånga mjuklandande vurpor. Till slut lessnade jag o gick in. Mamma roade sig ute med kameran och knäppte bilder på all snö och vårt hus och snöiga mig såklart. Olle sov så han blev inte med på så många kort. Käkade en sen lunch.
Mamma har funderat o plockat fram mat till middagen ur frysen. Det blir wok av nå slag å så lite bulgur till.
I övrigt har väl inte dagen erbjudit så mycket mer...Olle o jag bygger med duplolego nu. Jag brukar leka inne hos han ibland för då blir han så glad. Men han river mest det jag bygger. Olle "ålen" Ahlberg har nu inte ålat på 1 vecka...det är bara krypning som gäller.
Morsning korsning, kanske hörs senare...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja visst är det kkkallt.. Saknade Er på öppna idag, men hoppas Ni kommer imöra..