måndag 9 februari 2009

Idag Måndag

Idag har vi vart till min kompis Alexander. Hur roligt som helst hade vi. Det var så länge sedan vi träffades hemma. Mammorna fick surra som vanligt och våra småbröder som det bara skiljer 6 veckor på fick leka av sig lite. Åt en jättegod lunch som Emelie hade lagat. Efter det fikade vi muffins som jag bakat o tog med. Tiden bara försvann och efter 3 timmar åkte vi hemöver...skottning väntade. Traktorn tar det mesta men inte allt, finskottningen fixar vi själva.

Måste berätta en annan sak. När vi kom hem från Hassela igår hade våran underbara granne Svante skottat bort all snö med sin snöslunga. Med tanke på att det kommit hur mycket snö som helst här hemma, flera decimeter...hade vi nog skottat än annars. Det var MYCKET uppskattat! Tusen, tusen tack!!!

Åter till dagen...när vi skottar fram hela postlådsraddan uppe i backen där alla vi grannar har lådor, skottade vi fram våra tidningslådor som sitter vid vår infart. Å lite till som inte traktorn fått med.
Olle sov i vagnen under tiden, så han fick vi väcka så han kunde äta innan vi åkte på barngympan. Där var det lika kul som vanligt.
Hem o gjorde pannkakor, mormor kikade förbi en stund. Alltid skoj med främmande.
När mamma o pappa skulle se på Innan Stormen, bäddade jag ner mig i min säng o kikade på Pippi på de sju haven. Tack för idag, imorgon är det dagis igen =)

Inga kommentarer: