fredag 13 februari 2009

Underbara vinterdag!!!

ÄNTLIGEN fick vi vakna en morgon med "bara" 14 grader kallt. Olle o jag har busat o myst, vi älskar verkligen varandra. Så fort han får chansen kryper han fortare än fort in på mitt rum.
När Olle tog en förmiddagslur bakade mamma o jag bröd. Jag är inte så förtjust i det brödet men mamma o pappa gillar det. SÅ eftersom jag älskar att hjälpa till med bakning och matlagning var jag ju självklart med ändå.

Mamma har köpt Tretornstövlar via tradera åt Olle, sprillans nya som hon ropade hem på auktion...långt under priset som dom kostar i butik kan jag lova. Endast 66 kronor fick hon dom för (i butik kostar dom runt 250-300 kr) Dom hon hade kollat in till mig blev för dyra så det lönade sig inte. Även ett barbapappa örngott för 17 kr till Olles vagn köpte hon. Perfekt!
När vi bakat klart, fick Olle lunch och så klädde vi oss för promenad. Eftersom pappa blir kvar i stan ikväll med sitt jobb o kommer hem sent passade vi på att inhandla lite snarra på "Björns" som vi kallar kiosken. Även en korv med bröd till mig som lunch blev det. Vi strosade sakta hemöver i det underbara vädret, när vi gick var det bara -5 grader i skuggan.
Nu ska mamma hänga tvätt o greja lite så vi bara kan mysa o slöa ikväll framför Let´s Dance. Tro vem jag ska dansa med ikväll då när inte pappa är hemma...kanske mamma o Olle får rycka in. Mormor skulle egentligen komma hit o äta, men hon kände sig lite hängig så vi hoppar det.
Imorgon fm tar farmor tåget ner till oss och följer med på Badhuset i det varma o sköna vattnet, det blir ju perfekt, så kommer farfar ner senare och hälsar på.
Får se om vi skriver senare ikväll, annars får ni ha en underbar helg och mysig alla hjärtansdag för det ska vi ha.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vilka fina stövlar... Jätte fina, kommer säkert bli kanon på dig Olle. Mysigt med bad imorgon, tänkte oxå åka o bada först, men det verkar som att Micke e lite hängig så vi hoppar nog det. Kommer du till Linda imorgonkväll?