tisdag 17 februari 2009

Några dagar =)

Söndag vaknade jag mitt emellan mamma o pappa. Vi åt frukost o klädde oss för en sparktur bort till mormor o morfar, där sov Olle kvar natten mellan lördag o söndag eftersom han somnade när vi var där på lördagkväll. VI åkte dit eftersom mammas faster var där på besök och det var alldeles för länge sedan vi träffat henne. Så då passade vi på för Berit är verkligen mammas favorit. Hon har haft mamma som sin dotter fast det är brorsdotter =)

Hämtade Olle o blåste hemöver på sparkarna, Olle somnade i sparklådan fast han precis vaknade innan vi åkte. Vi var rätt slöa hela söndagen i övrigt. På kvällen åkte pappa o jag över på en klippning hos mormor. Eller jag klippte mig inte, men jag var mormor o morfarsugen så jag hängde på ändå. Sen var det sovdags eftersom jag skulle på dagis på måndagen.

Jag har ju sån tur att jag får åka med morfar till dagis rätt ofta. Egentligen skulle han stanna hemma med Olle när mamma skjutsade mig, men jag ville inte alls åka med mamma...så jag skyndade mig att fråga morfar om jag inte kunde få åka med han istället. Tack morfar för hjälpen!!!
Mamma skulle greja hemma hela dagen, men när hon hunnit klart mitt rum ringer ju trevliga Sanna och bjuder på fikaträff. Så efter lute övervägande av städning mot fika....slutade det med att Olle o mamma åkte på fikat. Å det ångrar dom självklart inte. En jättehärlig träff som vanligt med bara söner...Olle, Aron, Oskar och Devin lekte och mammorna fikade. Eller hur var det Sanna, du hade ju oxå en kurs i Facebook för oss ;) tack.
Jag hämtades på dagis och vi åkte förbi affären för att sedan åka på BVC och väga Olle. Han väger nu 8235 gram och jag väger 15,6 kg.
Hem o käkade lite innan vi åkte på barngympan, för er som bor i närheten som har småbarn kan jag rekommendera det.

Idag har vi vart på Öppna fsk. Lekt, fikat, ritat, sjungit, ja trevligt som vanligt. När mormor slutade 12.30 bestämde vi att jag o hon skulle åka skidor, så det gjorde vi. Mormor var min lilla lärare. Vi for backarna upp och ner och jag tyckte det var så skoj. (bilder kommer Sanna, jag lovar) Eftermiddagen och kvällen har bjudit på lek, spel, middag, matlagning och playhouse disney. När vi badade Olle blev det lika blött som alltid, han plaskar som en galning och så skrattar han. Men han har ju kommit på att han ska stå i badbaljan, vilket inte mamma o pappa gillar. Många vurpor blir det ju på dagarna, även om han nu har bra koll ändå.
Imorgon är det dagis, hejsvej...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Wilma för den mysiga skidturen i dag.Det måste vi göra flera gånger
Många kramar från mormor
Morfar sover.

Anonym sa...

Vilken tur att du har så snälla morföräldrar som ställer upp..=D Farföräldrar också förstås ;) Vi får väl ta en sparktur nästa gång vi kommer till Stöde, som blir helgen den 28/2-09, då STOR-Wilma fyller år! =oD Kramisar /Johanna

Anonym sa...

Tack själv för denna vecka, tänkte att du kanske kunde rädda mig idag?
Skulle vilja slippa tvättstugan:) haha