tisdag 15 juli 2008

Sommarlov!!!

Oj vad dagarna och veckorna går fort. Hinner inte med min blogg märker jag. Det händer så mycket och jag har gjort massor med roliga saker sedan jag skrev sist.
En liten kort resumé, där mamma sedan får lägga in lite bilder.
Midsommarafton firade vi som vanligt på Huberget här i Stöde på dagen, det var vi plus mormor, morfar, farmor, farfar. På morgonen var mormor hit och gjorde en fin krans till mig med prästkragar och rödklöver.
Kvällen blev lugn, bara vi 4 i familjen åt gott och myste. Olle åt ju självklart inte samma mat som oss, men det verkade som om han var nöjd med det mamma erbjöd honom.

Midsommardagen var vi bjuden till faster Katarina m.familj. Där var även Gunnar, Gunilla, Madicken och Milton. Vi hade en härlig kväll tillsammans, med god mat och mycket lek för oss barn.


Har vart på en hel del fotbollsmatcher oxå, det tycker jag är skojigt för ofta så träffar jag Alexander där. Vi är jättekompisar och har så roligt tillsammans. Vi är nästan lika gammal, han är född 2 dgr före mig. Vi brukar leka, käka glass, heja på våra Dagisfröknar Staffan och Linus och så har vi en förmåga att bli kissnödig samtidigt.
En dag kom även Alexander med sin mamma, pappa och lillebror på besök hemma hos mig, det var jätteroligt! Vi bestämde att vi skulle på drakborgen i stan tillsammans.


Sista helgen i juni var vi bjuden ner till mammas morbror o moster i Stockholm. En helt underbar helg där vi träffade mammas morbror Kalle, moster Eva, kusinen Dennis med sin fru Carro och deras barn Gustav och Evelina, kusinen Linda med sin man Pär och barnen Jonathan och Julia. Vi har ju träffats tidigare, men nu var det ett tag sedan.
Mamma, pappa, jag, Olle, Mormor, Morbror Glenn och Johanna åkte ner på torsdagkväll och stannade där till måndagkväll. Tråkigt att inte morfar kunde följa med, det var så precis att han skulle jobba då. Fredagen var vi hemma hos Kalle o Eva vid poolen och myste. Jag följde med mamma, mormor och Eva till graven en sväng. På kvällen åt vi middag tillsammans med Dennis familj. När vi ätit klart kom Linda med sin familj från Falun.
Lördagen packade vi bilarna fulla och begav oss ut till Bullandö...
Där har Kalle o Eva sin nya båt, en JÄTTESTOR katamaran. Flera sovrum och badrum som man kunde leka runt i. Att vi var 15 stycken ombord märktes inte. Hade en heldag ute i Sandhamn på båten. Eftersom starten för Gotland runt gick dagen efter fanns det gott om båtar på plats. Dennis tog med oss barn i Gummijollen in till hamnen och köpte glass. På senare eftermiddagen seglade vi hemöver och när vi var på väg till bilarna kom spöregnet, vilken tur!!! På kvällen köpte vi med mat hem dit. Söndagen åkte Linda m. familj hem rätt tidigt, så vi andra åkte till Kungens Kurva o strosade i affärer. Jag fick en hel del leksaker o spel på Toys R Us. Bl a. en liten hoppborg. Wokade tillsammans hemma hos Kalle på kvällen.
Måndagen jobbade Kalle o Eva, men vi packade bilarna och begav oss till tunnelbanan i Fruängen. Hade lite olika mål för dagen.
Mormor och jag åkte till Junibacken, där vi tillbringade dagen. Hade en helmysig dag med bara mormor. Vi köpte lite paket till mig och Olle innan vi åkte in till stan och mötte resten.
Glenn och Johanna hade shoppat hela dagen. Mamma o pappa åkte båten med oss ut till Djurgårn och sedan strosade dom därifrån in mot Drottinggatan. Regnet öste ner periodvis och åskan mullrade högt. Vilken tur att mormor o jag fick vara inomhus istället.
Möttes upp i gamla stan och tog tunnelbanan tillbaka till bilen. Där bestämde vi oss för att åka o pejla in Skärholmen. Snacka om att den Gallerian fått en uppfräschning. Dit åkte alltid mormor med mamma och syskon när dom var nere på besök hos gammelmormor. Men nu var det länge sedan, för det har inte vart så lockande på sista tiden. Men nu var det uppfräschat och vi shoppade lite där så klart =)
Åkte till Kalle o Eva och packade ihop, åt middag och sedan vid 20-tiden åkte vi hemöver. Kom hem vid 01.30 till Stöde. EN hellyckad helg!!! Tack än en gång snälla Kalle o Eva för inbjudan till denna härliga helg.


Har vart på badhuset här i stöde med mormor några gånger, det är skojigt att bada där och så träffar man många andra barn.


Våran uteplats har blivit byggd, den blev kanon och ett stort tack till Per P o morfar som hjälpte pappa att få den så himla fin och bra!!!


Nora o jag fick följa med farmor o farfar till Bergafjärden och sova där i husvagnen, det var jättemysigt och vi lekte med flera barn runt omkring husvagnen. Tyvärr var det inget badväder, men vi hade det så mysigt med farmor o farfar i husvagnen. Tack för att jag fick följa er dit.


Pappa har sin tredje semestervecka och han har 2 kvar efter den här, vi myser tillsammans på dagarna och jag är så glad att han är hemma med oss. Jag är ju pappas tjej.

Det här var lite av allt vi hunnit med sedan sist och mamma kommer skriva inlägg om fler grejer och även skriva med om några saker jag tagit upp här. Eftersom hon vill lägga in lite bilder så ni får se allt jag gjort =)

Inga kommentarer: