tisdag 29 juli 2008

Slödag

Tvätt och tvätt, allt ska man ju hjälpa till med. Fast än så länge är det av egen vilja. Vid lunch åkte vi bort till mormor o morfar, gjorde lite lunch där fast dom ej var hemma. Vi grillade korv. Käkade smultron, hallon och lekte i lekstugan. Var där några timmar sedan åkte vi hem.
Mamma har sagt att jag måste lära mig äta potatis innan jag börjar på "sprindlarna" och till middagen idag var det premiär för mammas o pappas tvingeri. Till en början vägrade jag, men efter att ha blivit inburen från matbordet några gånger så nappade jag till slut på deras krav. Det var bäst så för husfridens skull märkte jag.
Maten var som "Jansson" fast med köttfärs istället för ansjovis. Riktigt gott tyckte mamma o pappa. Jag trugade lite, men till slut så hade jag ätit upp rätt mycket på tallriken. Vi var nöjda allihopa. Kvällen bjöd på Allsång för mamma. Själv somnade jag när jag o pappa skulle hämta några saker hos mormor o morfar. Mamma o pappa avslutade kvällen med lite Morden i Midsomer.

För övrigt så tror vi att lillebror har namnsdag idag. Inte för att han hete Olof, för det gör han inte. Han heter OLLE, men vi tror att det kan vara samma dag.
Morbror Glenn heter Olof som andranamn, grattis grattis!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det sant? POTATIS? Nu blir jag glad, det märks att du är stortjej, bra att du tränar innan du ska på Spindlarna