måndag 21 juli 2008

Moa

Idag må ni tro, då har jag vart hos min kompis Moa. Hennes mamma Veronica ringde igår och frågade om inte vi ville komma o leka. Gissa om jag blev glad. Var sprallig redan när jag vaknade, vänta till klockan 11 kändes som en hel dag tror jag. Men till slut så närmade sig klockan 11 och mamma, Olle och jag satte oss i bilen. När vi kom dit började vi leka direkt, åt lunch, lekte, fikade, lekte, lekte, lekte och lekte. Mamma åkte hem o packade bilen en sväng och då stannade jag kvar själv. Vi hade sååååå roligt hela dagen Moa o jag, längtar redan till nästa gång. Moa bodde jättemysigt. Synd att hon ska flytta.
Mammorna satt o surrade hela dagen och poff så hade 5 timmar runnit iväg. Mamma skämdes nästan att vi stannade så länge, men med tanke på hur roligt och trevligt vi hade det så tror jag inte att dom misstyckte.
När mamma hämtat upp pappa hemma och kommit tillbaka kramades vi hejdå. Jag hade kunnat stanna flera dagar. Kul Moa att vi kunde träffas, det måste vi göra om snart.
Åkte direkt upp till stugan i Nordanede där vi käkade med mormor o morfar, fiskade lite och fick ett gäng öringar. (bilder kommer såfort mamma sätter sig vid rätt dator) Tildes mormor o morfar tittade förbi på fika och senare på kvällen åkte vi hem. Redan då hade vi bestämt oss för att åka dit dagen efter igen och sova över. Det är så mysigt där uppe, alldeles lugnt och man kan verkligen ta det lugnt. Så imorgon väntar stan och sedan stugan.

VI är förresten många som har namnsdag idag: Mamma och jag heter Johanna som andranamn, moster heter Johanna och min kusin heter Johanna. Stort grattis till oss på vår namnsdag =)

Inga kommentarer: