tisdag 22 juli 2008

Stan, stugan m.m

Åkte till stan imorse, mamma skulle ner en sväng och hade fått tid klockan 10. SÅ det var till att ställa klockan för oss sjusovare. Gjorde några ärenden oxå. Jag ville på barnens hus en sväng oxå, men det ångrade mamma o pappa, jag fick ett bryt. Trött o grinig åkte jag rätt så snabbt ut i bilen. Hade dock gått igenom hela så jag missade inte så mycket. Men det jag ville köpa fick jag inte. Mamma kom ut med block o pennor som vi skulle ta med till stugan. Nå det var det besöket...mamma o pappa säger att det var sista gången, men det har jag svårt att tro, eller?!

Åkte hem o packade bilen för stugan. Det blev en hel del. Min cykel kom oxå med =)
När vi kom upp fiskade vi mer och efter en stund kom farmor o farfar på besök. Det tyckte mormor o morfar var trevligt. Karlarna och jag fiskade en hel del, damerna och jag grejade med annat i stugan. Till middag gjorde vi i ordning alla öringarna som vi fiskat upp, men mamma o jag åt kyckling istället. Jag tycker inte om fisk och inte mamma heller, men hon säger att hon är allergisk...visst skojar hon med mig då????
Vi åt mat, fikade, såg på Allsång.
När mamma, pappa, mormor och morfar skulle se på Morden i Midsomer fick jag se på film och jag låg på min nya dyna (en dyna och sovsäck som sitter ihop, jag gillar den jättemycket) Perfekt med min bärbara DVD som jag fick i samma veva som lillebror kikade ut.
Här kommer vi sova gott inatt.
Nattinatti!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att vi fick komma och hälsa på. Fick både mat , fika och träffa Olle och dig. Anton tyckte det var toppen att få vara med och träffa dig.Det var ett jättemysigt ställe,vi kommer gärna igen.