lördag 19 juli 2008

Mormor o morfar, grattis på bröllopsdagen!!!

Vaknade och gjorde oss i ordning, plockade in allt i bilen och drog upp till Fränsta. Kubbturneringen väntade på pappa med flera. Där uppe träffade jag bla. Hugo Nilsson, det var ett tag sedan.

Nora var där o jag blev så glad när jag såg henne, hon hade sin cykel med sig och jag sprang bredvid när hon cyklade. Efter en stund kom farmor o farfar förbi, jag hade tur och fick följa med dom och Nora upp på Fränsta festivalen. Där åkte vi några karuseller och köpte lite lotter. Jag vann en nalle till mig och en nalle till Olle.

Olle sov mest hela dagen, var upp en stund och käkade. Hejade lite på pappas lag, men det räckte tyvärr inte mer än till en tredje plats. Förra året vann dom, så det var en stor besvikelse ;)

Mamma, Olle och jag packade in i bilen och vände hem till Stöde. På väg hem somnade vi barn och mamma bar in oss när vi kom hem. Medan vi sov packade hon om bilen åt oss innan hon bytte om inför kvällen och matade lillebror det sista hon gjorde. Mormor väckte mig när hon kom hit, vi tog bilen och skjutsade mamma till tåget. Hon skulle åka med det upp till festen i Fränsta. Dom brukar alltid ha så skoj med det umgänget så hon såg verkligen fram emot kvällen.
Mormor och jag vinkade av henne på perrongen medan Olle väntade i bilen.
Åkte hem till mormor o morfar, åt mat, grejade och bara myste hela kvällen. Morfar o jag såg på Saltkråkan. En helkväll med bara mormor, morfar och Olle. Såååå mysigt!!!
För Olle var det nog jättespännande, för han har aldrig sovit utan mamma o pappa nån gång. Men jag är ju en stortjej och har sovit där flera gånger förut. Olle var jätteduktig och åt ur nappflaska som mamma hade pumpat ur åt honom.

Mormor o morfar firar 28 årig bröllopsdag (STORT GRATTIS)och som present av mamma o pappa fick dom vara barnvakt åt sina älskade barnbarn =)
En till liten notis är att mamma har namnsdag idag och det är 28 år sedan hon döptes idag ;)

Inga kommentarer: