söndag 27 juli 2008

Grejardag

Värme idag oxå, avslutades dock med en åskkväll av dess like. Oj vad det blixtrade och åskade på kvällen.
Dagen tillbringade vi hemma, på kvällen kom mormor o morfar förbi på middag. Det var så vart så pappa orkade inte grilla kycklingen som vi planerat, men det gjorde inget för han gjorde så himla god låda med kyckling m.m. i. Alla mumsade i sig maten! Till efterrätt vispade vi grädde, blandade i hjortron. Det öste vi sedan ner i vanliga våffelstrutar. Jättegott, kan rekommenderas eftersom det är enkelt och gott. Hjortron kan ju bytar ut mot annat. Själv valde jag hallonsylt i min grädde.
Det åskade medan vi satt ute på våran altan och åt. Men det gjorde inget för det regnade inte.
Våran altan är så himla superhärlig, vi trivs så bra på den. Mamma o pappa är så nöjda. Jag tror det är så att Pappa är nöjd för att mamma är nöjd och tvärtom. Själv älskar jag att ligga i Hammocken vi fick av gammelfarfar o Gunnel. Där har jag gungat mig till sömns många eftermiddagar.
Senare på kvällen åskade det och ÖSREGNADE, vi kröp ihop allihopa i mammas och pappas säng och somnade tillslut trots mullrandet och blixtarna som sken in genom persiennen.

Inga kommentarer: