fredag 9 januari 2009

Takida

Jag älskar Takida och deras låt Curly Sue. Den går jag o sjunger på titt som tätt. Såg självklart på Grammisgalan i onsdags där dom var med o spelade min favvis låt.
Ikväll när vi tittade på Let´s Dance sjung dom den låten till ett av paren som dansade. Så då fick jag lyssna på den där oxå.
Självklart har jag ju låten på skiva (det är ju den enda skiva som mamma spelar i bilen förutom radion då, men jag brukar snabbt påpeka att vi ska lyssna på Curly Sue istället.

Ikväll har jag o pappa målat varandra till TIgrar, jag har städat mitt rum och så har jag ätit gryta med mamma o pappa. Kanske ska skriva att det var jag som rörde i pannan hela tiden under matlagningen. Mamma skar maten och jag kockade.

Just nu är pappa på Olle granhuliganen Ahlberg jakt. Vet inte vad han fick för fnatt...sprang till granen i gåstolen. Han som suttit helt däckad hela kvällen. Han lär väl ska dra den över sig innan vi hinner "slänga" ut den. Imorgon ryker alla julgrejerna säger mamma. Hade det inte varit för att jag älskar alla tomtarna hade dom nog åkt in i skåpet tidigare.

Okej, klockan är mycket...men jag sover sedan 1 timme tillbaka.

Inga kommentarer: