fredag 9 januari 2009

Läkarbesök


Förut var vi till doktorn med Olle. Jag var noga med o kollade när stick i fingret togs, bad även att få ett plåster till hans lilla finger. När vi kom hem o höll på att laga lunch var vi brydd vad Olle tuggade på....det var plåstret som han självklart sugit löst och börjat tugga på.

Det var ingen lunginflammation som mamma var rädd för.
Utan han fick astmamedicin precis som jag har, för det verkar som han har förkylningsastma som jag har och att det är därför han låter kvavd och hostar så nu när han är rejält förkyld oxå.
Vi får hoppas att det hjälper! Jag vet ju precis hur man gör när man tar "andasmedicinen" som jag kallar den...så jag får ta o visa honom hur man gör.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi fick ju oxå sådan medicin till Oskar idag, verkar ha lite samma symptom som Olle...