tisdag 6 januari 2009

Gotjej





Imorse när jag vaknade febrig o hängig idag oxå...kramade jag om mamma o sa...

"När jag är sjuk, då vill jag bara vara med mamma o pappa, men jag älskar lillebror ändå"

Har haft feber sedan i söndags, tråkigt men men. NU har jag börjat känna av mina öron, så kanske får vi besöka doktorn imorgon. Jag som skulle gå första dagen på dagis imorgon efter jullov. Men då får jag vara hemma med mamma o Olle o mysa istället.
I övrigt har jag hjälpt mamma med tvätt idag, det var ett berg ungefär som nu har minskat till en liten grushög ;)
Olle fick en frispel på granen ikväll och röck lös några julkulor o barr, men där fick han inte vara så länge innan mamma o pappa satte för en stol. Han försökte ilsken att knuffa bort stolen med sin gåstol, men mamma höll emot. Nog för att granen snart ska ut, men den är ju så fin ännu och inte så roligt om den skulle tippa över Olle.

Vet att jag har lovat bilder o skrivning om julen, men jag orkar inte nu...ska mysa med pappa. Kan bjuda på en bild av granen innan den kläddes och efter jag hade klätt den. Visst är den fin?
Imorgon skulle vi ha träffat mammorna och barnen som vi brukar träffa på öppna fsk, men eftersom vi är sjuka får vi stanna hemma.

Inga kommentarer: