onsdag 14 januari 2009

Friska =)


Igår vaknade Olle äntligen utan feber. Efter 1.5 vecka med feber så vart vi jätteglada. Han var så glad o man riktigt såg på honom vilken energi han fått tillbaka.

Själv var jag på dagis, ville inte åka på morgonen, men när jag väl kom dit hade jag jätteskoj. Morfar kom o passade Olle på morgonen när mamma skjutsade mig, så mamma stannade en stund som hon hade lovat mig att göra.

Mamma o Olle tog en långpromenad i solen!

Imåndags var mormor här med oss på kvällen för mamma o pappa var o tränade på gymmet...så idag har mamma den träningsvärk hon förtjänar ;)

VI har nystädat på övervåningen efter 2 dammsugningar...vi blev nämnligen ett glas fattigare i måndags och jag fick mitt lilla knä skadat. Men det gick bra! Glaset gick i miljoner splitterbitar o var överallt. Kruxet var att när det hände blev mamma, Olle o jag instängda i köket...glaset fanns överallt så mamma fick till slut bara chansa o gå iväg genom bitarna, för att kunna hämta dammsugaren. Men nu har vi verkligen dammsugit flera gånger på hela övervåningen...inte bra alla gånger att han väldigt öppna ytor. Jag försökte i ren panik när jag kraschat glaset att börja plocka bitar, till mammas stora panik! Oj vad hon skrek o jag oxå när jag upptäckte blodet på mitt knä =(

Så nu vet jag att jag ska stå blixt stilla om det skulle hända fler gånger.


Olle ligger o sover o laddar inför 8-månaderskontrollen, med tandläkarinformation. Jag har lovat mamma att vara tyst när dom pratar. Ska bli kul och se hur mycket Olle väger o hur lång han blivit. Han äter ju som en häst nu för tiden =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi kommer gärna o hälsar på o kl 11 passar ypperligt. Mat mässigt så äter jag allt. Vill du att jag ska ha med mig nåt? De enda jag skulle behöva är en liten vägbeskrivning tror jag, är ju som sagt inte så hemma i byn än:)