torsdag 31 juli 2008

Jippi!!!

Idag kom Moa till miiig, idag kom Moa till miiig!!!

Klockan 11 dök Moa och hennes mamma upp, jag hade suttit ute och väntat länge då. En varm dag igen som vi tillbringade långa stunder i min lilla badbåt. Tog nog ut alla matgrejerna från lekstugan plus alla sandlådesaker och la dom i poolen. Sedan drog vi iväg ut på havet. Jag har ju vart ute o åkt båt så jag vet att man behöver ha det med sig. Badade, sprutade vatten, lekte inne, lekte ute, åt lunch, fikade, skrattade och hade hur kul som helst.
Pappa, mamma, Olle och Moas mamma Veronica bara satt under parasollen och pratade. Så nöjd hela dagen, både vi och dom. Synd att timmarna bara springer fram och plötsligt var klockan 15.30. Moas mamma berättade för Moa att det var dax att bege sig hem. Å nej, det ville vi inte. Till slut satt Moa i bilen och vips så hade jag krypit in där o satt på mig bältet oxå. Mamma o pappa fick gråtande bära mig bort från bilen, jag ville verkligen inte att hon skulle åka hem utan mig. Jag var trött och hade haft en så jätteunderbar dag att jag blev så himla ledsen.
Moa börjar på nytt dagis i sin nya hemort på måndag, men vi hoppas på att vi kan träffas några eftermiddagar ändå innan dom flyttar helt.
När krokodiltårarna slutat rinna och vi ätit mat åkte vi ner till kiosken och köpte glass.
Var till mormor o morfar en sväng och åt lite hallon. Åkte sedan o letade "kattskallar" som vi ska ha ute på gården, men vi hittade inga.
När åkte runt o letade fick mamma ett sms från Moas mamma där det stod att det sista Moa sagt innan hon somnade var " Vi har haft en superdag hos Wilma idag"
Det tyckte mamma var så himla gulligt sagt.
Efter att jag hört vad Moa sagt somnade även jag nöjd över denna HÄRLIGA superdag =) i bilen på Kattskallejakt.
Kan tillägga att vi tydligen kom hem utan kattskallar och utan ens en idé om vart vi ska hitta några.

Inga kommentarer: