fredag 25 juli 2008

Jordgubbar, Alexander och bebisar

Farmor o farfar kom med jordgubbarna innan jag vaknade. Mamma skulle själv åka bort till mormor och fixa 20 liter gubbar med henne. Men jag kom på att jag nog behövde följa med så jag såg att det blev riktigt god smak på jordgubbsröran som vi brukar göra och frysa in. Perfekt att ha i frysen och ta fram till tårtor, efterrätter, våfflor eller istället för sylt. Hur enkelt och gott som helst. Man mosar gubbarna när man "snoppat" av dom som mamma säger. Sedan häller man i lite socker och vips så är det klart. Hängde ni med? Förstår det för så enkelt är det faktiskt ;)

Vi bjöd hem Alexander m. fam på middag. Vi hade sådär roligt vi alltid brukar ha. Käkade grillat, lekte och sedan åkte vi iväg och badade uppe i Hullsjön på Skarpuddsbadet. Det är så fint där. Mamma o pappa var badkrukor, men jag och alla andra badade länge. Mamma skyllde på tuttarna och mjölkstockning...vad pappa skyllde på vet jag inte. Mamma o pappa trodde nog att jag skulle somna på vägen hem, men jag häll mig vaken. Hoppade in i duschen en sväng när vi kom hem för att få bort all sand i rumpan.

Kenneth och Bettan fick en liten son inatt, han ska heta Elton.
Min kompis Nils fick en lillasyster idag, hon ska heta Elsa.

STORT Grattis till er båda och välkommen till världen ni små gooingar!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gulliga ungar ska ha "söta gubbar" men det kanske inte vore dumt med en liten potatis också....testa någon dag..