lördag 26 juli 2008

Jamtli

Klev upp tidigt pappa o jag. Gjorde oss klar och kramade mamma o Olle innan vi drog iväg.
Pappa skjutsade upp mig och kusin Nora till farmor o farfar.
Vi 4 åkte på utflykt till Östersund på JAMTLI. Hade fika med och lekte i flera timmar uppe där. En jättefin och härlig dag tillsammans. Tack vad ni är snäll som åkte iväg med oss på det.
När vi skulle åka hem vägrade jag åka hem förrän jag fått köpa en present till mamma, så då fick jag göra det. En söt liten hjärtask, mamma blev jätteglad för den. Självklart gick jag inte heller med på att åka hem förrän Olle fått ngt oxå...så jag lyckades även övertala dom om det. Pappa hade jag ju ritat en teckning till så det var ju redan fixat.
Somnade i bilen på väg hem och när jag vaknade så var jag i Munkan hos faster Katarina och farbror Hans.
Vi grillade nere vid sjön hos dom och badade sedan. Jag fick en heldag med min älskade kusin NORA. Henne tycker jag så mycket om och hon är alltid så snäll med sin lilla kusin.
Mamma körde hem, så jag antar att pappa tagit sig nån öl ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv för en helt underbar dag. Det gör vi om nästa år.Ni var så snälla, gulliga och fnittriga hela dagen, det här var semesterns höjdpunkt för oss också
Kram från Farmor och Farfar

Anonym sa...

hej
jag heter nora vi har varet på
jamtli vi åkte karosell och åkt häst och ja kunde stanna hästen och köra igång