fredag 1 augusti 2008

Solen lyser med sin frånvaro!

Åh vart tog värmen vägen?? Idag har vi inte gjort så mycket. Grejade lite inne. Morbror kom förbi en snabbis, alltid lika skoj att leka. Jag var dock inte villig på att vara med på en bild med morbror o lillebror när mamma ville försöka få till en sån bild.
Käkade lite lunch o sedan åkte vi ner till VC för att väga o mäta Olle. Nu väger han 5470 gram och är 61 cm lång...1 dm har han växt på 3 månader sedan han tittade ut. I den takten är han snart ikapp mig ;)
Jag hittade leksaker och var nöjd, Olle var inte alls lika nöjd...han verkar inte alls gilla det stället sedan han hade inflammation i sitt finger o doktorn fick bränna hål i nageln. Han skriker aldrig annars, men när vi kommer in där så gör han det. Konstigt?!
Var upp en snabbis till Munkan och lämnade vin/öl till vinlotteriet som mamma o faster är med i, sedan åkte vi hem igen. Mamma o pappa tjatade om att jag skulle sova, men det gjorde jag inte. Hemma fick jag se på en film, Teletubbies så jag skulle somna, men det gjorde jag för en gångs skull inte.
Eftersom vi skulle på fotbollsmatch ikväll var dom mån om att jag skulle sova en sväng för att sedan orka åka till mormor o morfar efter matchen oxå. Dom har vart på semester hela veckan. Jag ville absolut åka med morfar hem efter fotbollen i hans bil, jag har ju längtat efter dom. Vi brukar ju för det mesta träffas varje dag, så jag har vart lite brydd vart dom varit. Tydligen har dom åkt en gigantisk båt till ngt som heter Tallin. Fråga mig inte vart det ligger, men det måste vara långt eftersom dom vart där hela veckan. Tack för sakerna som ni vart så snäll och köpt till oss. Tittade på lite kort som dom knäppt och jag tror dom när dom säger att resan var kanon, för bilderna bevisar det. Mamma o pappa säger att dom kanske är sugen på att göra en sån resa med Spahotell o allt vad det var, till våren. Så nu ska jag lägga mig i sängen och komma på nåt bra så även jag får följa med....för det lät som om jag o brorsan skulle få stanna hemma. Nu väntar en flaska välling och Tom & Jerry på film...okej jag vet att klockan är mycket, men jag somnade ju o sov middag från 17.30-18.30 så jag lär nog vara vaken en stund till.
Pappas sista semesterdag idag, när mamma berättade det stod jag som ett frågetecken och så sa jag "Men mamma vad ska jag göra då då, när pappa jobbar"
Tydligen ska jag ha semester en vecka till och sedan så börjar jag på mitt nya dagis Spindlarna.

Träffade Tilde på fotbollen ikväll, hon har kommit hem från sin semester i södra sverige. Hon har ju sina faders rötter i Skåne. Hade dock hittat en kompis att leka med i lekparken så jag hade inte riktigt tid med Tilde ikväll...annars tycker jag att det är skoj att träffa Tilde. Väntar bara på att hon ska börja gå och springa snart så vi kan spela lite boll och busa.

11 augusti ska brorsan ta sin första spruta, då måste jag nog följa med. Har sett på Emmaböckerna på film och där har jag lärt mig hur man gör. För då följer Emma med sin lillebror till doktorn när han ska ta spruta.
Mamma har nog redan börjat gruva sig...hon gillar inte sprutor själv, lillebror kommer säkert grina (fast det gjorde inte jag när jag var liten) och så kommer ju självklart jag, hjälpsamma storasyster Wilma finnas där.

Tror inte jag har skrivit vad min lillebrors alla namn är, det blev klart förra veckan...han heter nu Olle Harry Andreas Ahlberg.

NU måste jag se på Tom & Jerry och sedan sova...imorgon blir det en dag på Stöde Marknad såklart. Karusellerna väntar på mig eller är det jag som har väntat på dom???!!!

Inga kommentarer: