onsdag 30 juli 2008

Innedag

Idag har vi vart inne nästan hela dagen. Värmen sätter sina spår och jag orkar helt enkelt inte med den alla dagar. Så idag har pappa vart ute och grejat. Mamma, Olle och jag har vart inne.
Jag och mamma skulle åka på Huberget på nå Sån och dans för barn, men det blev inte så eftersom jag började frysa och spydde en gång. Sedan var det inge mer. Verkar vara värmen som gjorde det. Så jag har haft en filmdag för att få vila igen mig lite. Olle har mest sovit hela dagen, även han har haft känningar av värmen. Tur att det är lite svalare på nedervåningen. Mamma har städat undan alla rena kläder och även sina garderober. Det var faktiskt på tiden, har vart så besvärligt att gömma sig där på slutet för kläderna har bara rasat ut på golvet och då är det ju inte så svårt att lista ut vart jag är. Åså behöver hon ju inte sina mammakläder längre.
Ikväll har mamma o pappa inte velat precis som jag, så har haft några duster. Men dom har insett att värmen ligger bakom det, jag orkar inte med mig själv då. När jag sedan inte får som jag vill gör ju inte saken bättre. Men vi vet att vi älskar varandra även om vi inte alltid är sams.
Imorgon kommer Moa till mig, gissa om jag längtar!

Inga kommentarer: