fredag 11 april 2008

Skönt med kortare dagisdagar....

mamma lämnar mig på morgonen och så hämtar hon mig efter mellis på eftermiddagen. Då har hon hunnit greja hela dagen och när hon hämtar mig så gör vi ngt skojigt tillsammans. Även om jag älskar dagis så blir jag jätteglad när mamma kommer och hämtar mig. Är ju van att vara kvar till sista barnet på dagis, så jag blir så sprallig när mamma kommer och alla mina kompisar på dagis frotfarande är kvar när jag får åka hem. Mamma märker en himla skillnad oxå, jag har vart på jättebra humör hela veckan.
Idag är det fredag och när jag blir hämtad ska vi åka till stan, för mamma ska ut och äta med sitt jobb. Pappa o jag hittar på ngt medans så gör vi sällskap hem senare ikväll. Man vet ju aldrig hur bebisen tänker. Vore ju lite illa om den får för sig att titta fram när mamma är ensam i stan och vi skulle åkt hem. Jag föddes 1 vecka för tidigt så vi har det i tankarna, även om det lika gärna kan bli så att bebisen kommer några veckor senare.
Mamma har grejat hela veckan med allt möjligt, så idag var första dagen hon lade sig och sov hela förmiddagen efter hon skjutsat mig till dagis. Sover man dålig tpå nätterna så är det behövligt, men det har mamma inte fattat. Så idag var hon jättetrött när vi skulle iväg till dagis. Pappa har tjatat att hon ska sova på dagarna när hon har chansen, HON verkar ÄNTLIGEN ha lyssnat =)

Kanske skriver mer ikväll när vi kommer hem. Ska försöka få in lite bilder oxå på allt möjligt som vi gjort sedan 1 vecka tillbaka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skoj att du kom och hälsade på oss igår =)Alltid lika kul.. Vi får ses snart igen, jag ser fram emot bilderna, på det som du gjort i veckan=) Kramisar //Johanna