tisdag 15 april 2008

Biblioteket...

Sprang som vanligt in till dagis imorse...mamma åkte iväg till barnmorskan. Det gick bra, bara 9 dagar kvar nu. Men barnmorskan sa att nu kan den komma i princip närsom hellst eftersom jag föddes tidigare och då är det vanligt att andra barnet oxå kommer tidigare.
Mamma åkte hem o käka frukost...sov sedan typ hela dagen tills hon skulle hämta mig på dagis. Ojdå tyckte hon, men det behövdes hon!
När mamma kom till dagis satt vi ute o åt mellis och glass. Det var soligt och härligt väder.
Vi åkte på biblioteket som mamma sagt, där hade jag nog kunnat få med mig hela biblo hem. Men mamma lovade att jag skulle få åka dit snart igen när vi läst de 6 böckerna som jag fick låna. Det blev Emil, Mamma MU, Alfons, Pettsson o Findus, Ellen, Spöket laban.
Kikade förbi mormors jobb på skolan, men hon var på ngn föreläsning så vi gick aldrig in.
Handlade lite grädde och åkte hem o gjorde pannkakor. MUMS!!!
Efter det gick vi ut o plockade blåsippor på baksidan, dom åkte vi med till mormor o morfar. Dom blev så glada så!
Var upp en sväng till Anette o Svante oxå o lekte lite i den lekstugan...måste ju vänja mig till jag får mig egna lekstuga ;)

Snickrade lite med pappa i garaget innan jag gick in med mamma. Lade mig o titta på Tjorven och skrållan. Imorgon ska jag på dagis igen =)
Mormor ska sova i stan mellan onsdag och torsdag, så vi hoppas att inte bebisen kommer då. Eftersom det är dit vi ringer om jag behöver barnvakt =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack..! Allt stöd värmer verkligen. *krama om*
9 dagar kvar - så spännande..!! Hoppas allt går bra och att ni skickar nåt mess då ni har er lill* i famnen ;-)
Sköt om er..!! KRAM KRAM

Anonym sa...

Woho! Nu närmar det sig verkligen!! Hoppas allt går bra med förlossningen!!
Kramar!!