måndag 11 augusti 2008

Fullspäckad dag!

Började med att bege oss med bilen hem till Alexander, hade bestämt att vi skulle göra sällskap därifrån bort till dagis. Eftersom ingen hört av sig så tog vi saken i egna händer o stövlade dit, för stövla fick vi verkligen...regnet öste ner när vi hoppade ur bilen. Nils, Alexander och jag med våra mammor o småsyskonbebisar. Plaskade oss bort till Spindlarna och kollade läget. Tyvärr fick vi veta att vi inte kommer få gå samtidigt på dagis. Det gör att vi som brukar leka tillsammans inte kan göra det längre. För när jag är ledig är tex Alexander på dagis o tvärtom. Nils ska inte börja än så vi får se hur dom löser det hela då. Våra mammor är så besvikna!
Vi gick besvikna hemåt med information om att denna vecka ska jag gå tis och tors mellan 8.30-14.30. Nästa vecka samma tider fast mån, ons o fre.
Fikade hos Alexander, hans mamma hade bakad god kladdkaka som vi mumsade på. Nils, Alexander och jag lekte o hade så roligt tillsammans. Det gäller ju att passa på imorgon börjar ju jag på dagis.
Fixade lite hemma o packade i ordning lite innan det var dags för nästa punkt denna dag. Lillebrors 3månaders kontroll. Vägde o mätte och fick veta att lillebror är för liten, hans kurva har gått ner. Så nu blir det ersättning som vi får ta till med. Men längden har nu ökat till 62 cm. Vi ska komma tillbaka om en månad o se så han har gått upp bättre då. Efter det var det dags för läkarundersökning o sprutorna...doktorn tyckte att lillebror var en blekis o att han skulle få lite sol ibland. Sprutorna fick han o det blev lite grin, men det gick snabbt över.
Åkte till mormor o morfar, där jag skulle tillbringa kvällen. Mamma, morfar o Olle stack till stan. Morfar skulle med pappa på GIF-match medan mamma skulle ut o fika med sina kära gamla kompisar från grundskolan. Alla hade vi en bra kväll. Mormor o jag myste tillsammans och hann även med en picknick.

Här får jag mata lillebror med flaskan, det går jättebra. En stolt storasyster!

Inga kommentarer: