fredag 18 april 2008

Dagis



När jag vaknade frågade jag mamma om jag skulle på dagis, när jag fick veta att jag skulle det sken jag som en sol.
Vi gjorde oss i ordning och jag upptäckte att mina plåster på handen var borta. Tydligen var jag nog inte så vaken ändå när jag blev ledsen igår kväll när pappa lekte doktor med min hand. Mamma sa att pappa vart doktor och trollat lite med min hand, okej trollat hade han, men jag förklarade för mamma att pappa inte är ngn doktor =)
Efter ett tag gick mamma med på att jag fick ta den pingvintröjan som jag ville ha, annars brukar hoon vara stenhård och inte ge sig på klädfronten. Men klockan var mycket o frukosten närmade sig på dagis...så det fick gå för idag. Att jag sedan fick för mig att jag skulle ha en mussetröja oxå ovanpå, det köpte hon inte utan det var bara att lägga tillbaka i lådan. Men det nöjde jag mig med oxå.

Mamma o pappa märker en stor skillnad på att jag har kortare dagar på dagis. Mitt humör är på topp och jag har en helt annan vilja nu efter dagis. Bara positivt och vi har inte åkt ihop nästan ngt. Vilket vi alla verkar vara nöjda med. Men jag är ju en stor tjej nu som snart blir storasyster och då lyssnar man på mamma o pappa för det mesta. Även mat har jag vart duktig o äta. För dom som inte vet så är jag en rätt kräsen tjej som är lite i maten, till mammas o pappas stora förtvivlan.
Men peppar peppar så håller det väl kanske i sig =)

Sandalerna som pappa köpte igår passade perfekt och jag blev så nöjd...sprang omkring med dom hela kvällen inne. Klampade gott när jag gick inne och hoppade lite extra ibland. Morfars fötter hamnade ivägen ibland, men det gick nog rätt bra.



När mamma hämtar mig idag på dagis ska vi åka till mormor o morfar en stund. Jag ser fram emot att ta med mig de goda jordgubbarna som pappa köpt igår och bjuda dom på. När pappa kommer hem ska vi grilla till middag, hoppas blåsten lugnar ner sig lite.

Helgen i övrigt innebär dans imorgonbitti, mamma ska försöka skicka dit pappa så hon slipper krypa o dansa omkring så mycket själv. NU är det ju inte så många dagar kvar tills tiden går ut för bebis.
Kan hända att vi spanar lite på fotbollscupen imorgon, kanske min kusin Frida ska spela??? SKa ju bli fint väder så vi ska passa på att vara ute.
SÖndag har vi blivit bjuden på två kalas, men vi har självkalrt prioritetat ett eftersom det är min "moster" Johanna som fyller år. Det blir kul att hälsa på dom.
Lilla Emma kan jag gratta en annan dag, hon bor rätt så nära oss här i Stöde.

Nu ska mamma marinera kött efter ett recept som pappa fått av en arbetskamrat...mamma trodde det var ett skämtrecept för det var sån häxblandning. Men tydligen ska det vara supergott.
Innehåller turkisk youghurt, lök, vitlök, salt, peppar, saffran, citron, kiwi och olja.

Måste nog plocka lite med blåsippor i helgen, det är ju inte för inte man bor på "Blåsippemon" som det kallas.

(bilderna som ligger överst skulle egentligen ligga inne i texten, men mamma o bloggen kommer inte riktigt överense nu så dom får ligga längst upp, tyvärr)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fina skor du har fått. Ska bli kul att få se dem irl=) Kramisar