måndag 14 april 2008

Dagis, panta elefanten m.m

Idag var det dagis igen, sprang in som vanligt och ropade till mamma att åka hem. Känns bra för mamma då, för hon har haft dåligt samvete tidigare att jag skulle få vara på dagis fast hon är hemma nu. Men jag längtar verkligen till dagis och alla mina kompisar.
När mamma kom o hämtade mig åkte vi på banken och pantade min pengaelefant. Var lite brydd vad dom gjorde med mina pengar och när jag skulle få dom tillbaka. Men mamma förklarade för mig att vi ska lämna dom där så jag kan börja spara nya, och det köpte jag direkt.
Åkte en sväng på affären och sedan hem för att laga mat.
Mamma har sytt klart ett lapptäcke idag till lilla bebisen, det går i rosa. Sedan håller hon på med ett i blått oxå om det blir en lillebror. Då har hon garderat sig.
Vi har gjort klart barnvagn m.m och jag har stolt hjälpt till. Har även satt fast min ståbräda på vagnen som jag kan åka på under längre promenader. Jag tycker det är så spännande att plocka fram alla sakerna som jag hade när jag var liten bebis, eftersom jag nu är stortjej så har jag ju verkligen energi att hjälpa mamma o pappa med allt.

På kvällen bakade vi chokladbollar, det blev rätt många så på slutet lessnade pappa på att rulla....bollarna blev större och större =)
Morfar kom och tittade på Giffarnas match och mormor tog en promenad hit senare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blir kul att se lapptäckena. . Vad duktig du är som hjälper mamma och pappa. . Du kommer att bli en såå duktig stora syster=D Sov gott kramar i mängder=)