torsdag 4 december 2008

Tråkig kväll...eller?!

Somnade visst förut...käkade när jag vaknade o kollade lite på Playhouse Disney...verkligen en kanal som förenar nytta med nöje. Verkligen mycket man får lära sig där. Bra saker alltså! Det tycker oxå mamma.
Jag hade glömt att pappa skulle på hockey...så när mamma slog på den kanalen blev jag lite sur att inte pappa skulle komma hem efter jobbet. Började genast leta...hallå vart är du pappa? Ser inte att du sitter nånstans...bara en massa andra tanter o farbröder.
Olle har vart toktrött sedan middag men inte somnat...har sovit lite över lag idag så han var väl lite övertrött. Men han somnade för en stund sedan, kanske inte så bra. För han åt inte innan han somnade...vi får väl se hur det går.
Mamma har grejat på nedervåningen o OLle satt i vagnen o kollade på. Plockade fram bilgaraget som vart undanställt ett tag...tänkte ställa det på bordet i Olles rum.
Men jag hittade det på vägen och har nu suttit o lekt med det länge...så nu har jag lånat Olles plastbilar o flygplan som han fått i kalendern. Mamma har försökt få nån ordning i vårt gästrum som senaste tiden sett ut som ett bombnedslag...jo det är sant. Allt har hamnat där medan vi flyttat runt rummen. Började bra, men så körde hon fast med såna saker som hon bara skulle vilja slänga...för att dom liksom bara känns ivägen. Jaja, får väl fortsätta imorgon. Flera hundra bollar som jag hade i mitt bollhav förut i lekrummet har hon stoppat undan. Verkligen en sak jag gillade, men mamma ledsnade efter ett tag. Jag o mina kompisar gillade verkligen att slänga ut alla bollarna på golvet. Hela nedervåningen var full med bollar ibland =( Hade ju även en hoppborg där som nu ligger nerpackad...den får komma fram ute till sommaren istället.

Jag längtar iallafall tills pappa kommer hem, inte omöjligt att jag är vaken då fast klockan blir sent...eftersom jag tog mig en mycket sen eftermiddagslur.
Tro om jag kanske ska ta fram Cornetton som morbror Glenn hade med sig igår när han svängde in en snabbis. Pappa bara gapade när jag sa att jag skulle spara den i frysen till idag. SÅnt glassmonster som jag vart tidigare, men nu äter jag inte lika mycket.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur att pappa åkte till Timrå och hejade fram dom till seger mot HV 71. Kononbra !!

puss o kram till er alla från morfar

MADELEINE sa...

Hihi, Mandis ÄLSKAR oxå Disney kanalen ;-)
Superfint med loggan!! Bara att säga till om ni vill shoppa, då har ni er stående rabatt :-) KRAM till er.!!

Anonym sa...

Eventuell Chaffis ;P Men nu tänker jag i alla fall lägga mig, så att åtminstone jag är pigg imorgon.. =) Får väl se om han ringer något.. (=

Anonym sa...

Tack, men är inte klar än, håller på att knopa lite ;P Kram

Anonym sa...

Att mamma S; Hoppas du har en trevlig kväll ikväll och att du kommer till oss imorgon. Ville även bara säga att det var en kanonfin annons du hade fixat...