torsdag 14 augusti 2008

Pappa kom hem, för vi längtar efter dig...

Imorse väckte mamma mig vid 7.40. Klockan 8.30 skulle vi vara på dagis. Det är lite svårare att ta sig i väg till 8.30 istället för 9.30 som på förra dagiset. Vi får alltid ställa klockan så vi vaknar, men vi är alla tre sega på morgonen o har svårt att riktigt slå upp de blå =)
Vi var iallafall där i tid och på vägen lovade mamma att stanna med mig en stund tills jag tyckte det var okej att stanna själv. Men så fort vi kom in så tyckte Irene att vi skulle vika hej till mamma innan vi började leka så det gjorde jag. Lekte hela dagen och hade otur med maten...fisk som jag inte äter. När mamma kom o hämtade mig sprang jag o slängde mig i famnen på henne. Hämtade mina saker o sa hejdå till barnen o fröknarna, min nästa dagisdag är på måndag. Prata lite med mormor på vägen till bilen eftersom hon jobbar på skolan där även mitt dagis ligger.
Åkte hem o fikade lite mellis/lunch eftersom jag var rätt hungrig. Efter det så hjälpte mamma mig igång med Pippispelet, men jag har lite problem för våran mus är så stor att jag har svårt att flytta den o klicka. Mamma har lovat att vi ska köpa en liten mus som min lilla hand klarar av.
Mamma matade lillebror, som vägrar ammas just för tillfället...han vill bara ha flaska. Imorse åt han av mamma, men sedan har han bara velat äta flaska under dagen. När dom åt i köket satte jag mig o titta på leksaker...vips så sov jag visst. Så när mamma kom in o såg det försökte hon väcka mig, men jag blev helt crazy...grina o grina o var elak. Mamma gjorde så gott hon kunde, o ångrade att hon väckt mig på fel sida. Försökte lugna ner mig o då var lillebror rapsugen så han var inte nöjd där han satt. Mamma som skulle packa ner lite saker att ta med till mormor o morfar bara slopade det o bestämde att vi inte sover där inatt. Tänkte mysa o sova där ikväll, men det kommer fler gånger.
Åt middag hos mormor o morfar o vi barn blev på bra humör.
Mormor o jag plockade svartvinbär o jag lekte i lekstugan, jättekul att jag även har en lekstuga där. Badade sedan innan vi åkte hem. Nu ser jag på Tjorven o längtar efter pappa som kommer hem imorgon.
Mamma brukar leka fotograf o även om vi hade så brådis imorse kunde hon inte låta bli det. Här kommer en bild tillägnad pappa som är borta på jobb.