onsdag 13 augusti 2008

Gonatt pappa

Lillebror trivs i Bumbon vi lånat av Leia och Mira =) Så nöjd som han var idag i mammas tvättstuga har han aldrig varit där.

Idag har vi städat, dammsugit och skurat. Olle har kollat på medans mamma o jag grejat. När mamma matade Olle, hade inte jag tid o vila så jag fortsatte själv med min skurhink o mopp...hade visst lite för mycket vatten för när mamma gick från soffan in mot köket så halkade hon till. Trappen var farligt nära och det var tur hon inte bar på lillebror...men smidig o smärt ;) som hon är lyckades hon stå på benen. Tycker hon var rätt lugn ändå på mig, men jag hade ju bara hjälpt till.
På eftermiddagen kom farmor på besök, då blev vi glada. Städat o fint som vi gjort kunde vi unna oss en promenad med henne i det enormt sköna vädret. Helt otroligt med tanke på att det ösregnat hela förmiddagen. Guidade henne en sväng på Stöde, via kiosken. Flirtade lite med mamma o lyckades ännu en dag få köpa en glass. När vi kom hem gick mamma in o lagade mat. Olle sov i vagnen så vi passade på o lekte i lekstugan och sedan gick vi på en picknick till trappen på baksidan. Knackade på där på Mamma´s cafe och beställde 2 muggar vatten och 3 jordgubbar. Fikade upp det och sedan gick vi hemåt igen till lekstugan.
Mormor o morfar var oxå hitbjuden på mat så vi åt tillsammans alla 5, 6 med Olle såklart...han åt inte då men han satt med i matstolen en stund o skrattade åt oss.
Jag petade till slut i mig lite potatis o köttfärsbiff =)
Glass o jordgubbar åkte fram, så vi mumsade det innan farmor åkte hem.
Mormor o morfar stannade kvar o gjorde oss sällskap, vi lyssnade på lite låtar o psalmer som vi har bestämt förut till Olles dop. Vi har tur att våran underbara morfar sjunger så bra att han vill hjälpa oss med det på dopet.
Första dopanmälningen har kommit oxå.
Ja det är nog vad dagen har bjudit på om man inte tänker på allt tvättande som mamma hållt på med.

Nattinatti pappa, somnade vid 21-tiden för jag ska på dagis imorgon. Saknar dig o älskar dig!!!











Här är det inte långt ifrån gonatt...medan mamma laddade ur bilderna somnade jag bums. Saknar dig o älskar dig!

Inga kommentarer: