onsdag 11 februari 2009

Tandläkarbesöket...

gick precis som mamma hade hoppats på, KANON!!! Mamma hade förberett mig på att tandläkaren hette Margareta och att även mammas tänder brukar kollas av henne.
Jag gapade direkt och blev inte alls fundersam över tandtrollsglasögonen hon tog på sig. Brydde mig inte heller i den där vassa piggen hon petade på tänderna med. Allt gick super, men banansalvan hoppade vi över. Maggan målade en av mina tänder, men jag tyckte det var så starkt att jag lovade att måla resten när jag kommer på 5-årskontrollen.
Hon gillade verkligen mina tänder och sa att jag verkligen lyckats hålla tandtrollen borta. Även mitt bett var bra sa hon, hur hon nu kunde veta det utan att jag fick bita i henne?! =)
KOllade även tänderna som jag slog när jag var liten och hon kunde inte se att ngn av dom pekade snett längre som den ena gjorde ett tag i början.

När vi var klar fick jag välja en sak i skattkistan, självklart tog jag en ring som förra gången...fast den här gånger valde jag en "guldring med röd pärla" på.
Efter det vinkade vi hejdå och klädde på oss, åkte hemåt i kylan (-26 grader)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Vännen
Vad duktig du var hos tandläkaren, måste få se din fina ring.
Längtar efter dig och lilla Olle,
hoppas vi kan ses till helgen.
Kramar i massor

Anonym sa...

Va duktig du var idag Wilma...