onsdag 3 december 2008

Oj vad det har snöat mycket

Vilken snöig dag, vaknade med massor av snö och det har fortsatt snöa hela dagen. Fick bråttom till Öppna fsk eftersom vi är så morgontrötta. Hade tur att traktorn kom o skotta våran gård precis när vi skulle iväg. Det sista pappa o jag gjorde igår kväll var o skotta, det syntes inte kan jag säga. Pappas bilspår sedan han åkte imorse var igensnöade. For på öppna fsk och var där några timmar. Åkte ut med några brev till mammas o pappas lilla glöggkväll på lördag och sedan var vi på affären. När vi kom hem hade det snöat massor. Mamma o jag klädde oss för skottning, Olle sov och fick ligga ute i vagnen medans. Vi slet som djur...snön var sååååå tung...mamma skottade här hemma...jag tog mig snöskottare och gick över till grannen. Han behövde nog mer hjälp än mamma sa jag innan jag gick. Egentligen var det inte snöskottningen som lockade där, utan deras katter. Jag pratade i ett och stackars grannen fick inte mycket skottat, skulle ju även in några gånger o kolla på katterna som sov. Han fick även vara pricktavla för några snöbollar. När mamma slitit i över 1 timme kom jag hem. Vem tackar nej till lite fika som mamma lockade hem mig med.
Visar lite bilder från dagen ute.
Här är jag på väg hem från grannen med min snöskottare!
Törstig och fikasugen!!!

Olle sov i vagnen hela tiden.



1 kommentar:

Anonym sa...

Tror säker att Roger blev glad när han fick hjälp! Du är så duktig och hjälpsam. Det ser ut som ett julkort på eran gård. Kram till dig och lilla-bror