tisdag 11 december 2007

Sovmorgon

Fick sovmorgon idag...pappa skulle jobba hemma på förmiddagen. Väckte mig vid 7-tiden så jag kunde käka lite välling och mysa framför tvn. Strax innan 8 åkte vi ner till dagis så jag fick vara med på frukosten. Käkade lite gröt där. Till lunch var det fisk (inte till mig största glädje) så jag åt en morot (!)

Mamma och pappa blir lite less på mitt petande med maten...

Vid 16-tiden hämtade mormor mig när hon slutade, åkte hem till mormor o morfar. Mormor och morfar brukar hämta mig några dagar i veckan så fort det passar för att mina dagar på dagis inte ska behöva bli så långa som dom annars blir. Det uppskattar jag, mamma och pappa!!!

Mormor lagade mat och jag lekte och grejade med alla mina saker som jag har där. Mitt rum där är fyllt med många saker som mamma, Sonny och Glenn hade när dom var små. För att inte tala om alla pussel och spel som finns där. Jag roade mig lätt medan mormor lagade mat till allihopa. Vid 17-tiden kom mamma, pappa, Glenn och Johanna hem. Vi åt tillsammans.

Igår kväll och idag har jag tagit av min astmamedicin och jag kan nu hjälpa till och ta den själv...med hjälp av den behållare och mask som man sätter på puffen. Imorgon ska jag ta med den till dagis för första gången och visa fröken hur man gör. Eftersom jag endast verkar behöva den när jag är förkyld...så har jag inte tagit den nu på några veckor. Men när jag blir förkyld och får hosta är det skönt med lite "hjälp".



Nu ska pappa fixa skannern på bärbara datorn...så kanske kanske kommer en bild från ultraljudet snart =)

Inga kommentarer: