måndag 10 december 2007

Shit...vad tiden går fort!

Mamma hinner inte med sig alls på min sida...hon som kom igång o skrev för några veckor sedan...men tappade stinget mitt i magsjukorna våra. För självklart har vi piggnat till ;)
Det är ju så mycket som ska göras nu innan jul.

Den 27 nov skulle jag lägga in en bild här på sidan, men det har fortfarande inte blivit. Det är bilderna från ultraljudet som vi tänkte lägga in på sidan min. Som stolt stor tjej brukar jag prata med bebisen genom mammas navel...för långt där inne måste den ju vara säger jag.
Men håll ut...min mamma är inte så teknisk...att få in en helt vanlig bild som bara finns "live" är väldigt mycket begärt av henne. Hallå pappa! fattar du vinken ;)
Bebisen är beräknad att komma 24 april, själv blir ju jag 3 år den 23 mars...så det blir nog bra. Tro om bebisen stannar hela tiden eller om den är lika nyfiken på världen och kommer tidigare som jag gjorde.

En annan sak som jag och min familj är glada över är att min kompis Tilde m.familj köper hus i Stöde just nu och det ser vi fram emot. Vi väntar och längtar tills dom flyttar hit =) Att dom sedan blir grannar med mormor o morfar gör ju inte saken sämre. Då har vi nära att leka...för jag är hos dom rätt ofta. Kram på dig Tilde...jag ska lära dig allt bus jag kan!!!

I fredags var mamma o pappa iväg o visade jultomten vad jag vill ha i mina "klappar" så det ska nog lösa sig. På fredagmorgon ropade jag att mamma skulle hälsa förlåt till tomten för att jag råkat säga "dumma dig mamma" dagen innan. Mamma o pappa säger ju att han hör o ser alla dumma saker som barnen gör...så jag hade väl inget val.

I lördags var vi på Stödehuset och badade...på lördagar nu har dom (HALLÅ, ÄNTLIGEN!!!) över 32 grader varmt i vattnet...och det märktes kan vi lova. Helt underbart!!! Hoppas vi kan åka dit på lördag igen.

Har träffat godistomtar oxå några helger...och det har gått jättebra. Inge grin alls! Tomten är så snäll.

Idag är det 2 veckor till julafton och det minskar på min paketkalender och i mina chokladkalendrar.

Ha´de så hörs vi väl snart igen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!!
Kul att läsa vad som hänt sedan sist, ja, be du pappa att slänga ut den där ultraljudsbilden!

kramar från Dalarna!