måndag 20 augusti 2007

Stortjej!

Måndag på dagis var första gången efter mitt sommarlov! Fröknarna tyckte att jag växt massor i sommar. Mamma ser det på kläderna om inte annat.

Ville inte stanna kvar imorse när mamma o pappa lämnade mig...skrek o grina massor. Mamma o pappa åkte iväg med smärtande hjärta. Men sedan gick det bra.

Tro det eller ej men jag hade ätit potatis på dagis idag...brukar inte gilla det och petar det alltid av tallriken. Men idag på lunchen klämde jag i mig 1 hel potatis. Sedan var det dags för att sova...spännande...

Jag har alltid sovit i min vagn på dagis, men idag hade jag premiär på o sova på madrass. Det har jag sett fram emot och det fungerade kanon. Jag sov över 2 timmar och är alltså nu en STORTJEJ som sover på madrass på dagis.

Moa har börjat på mitt dagis...henne har jag träffat några gånger tidigare på barnsången. Men nu har hon börjat på mitt dagis och idag så lekte vi.

Jag var snorig imorse när jag kom till dagis, men nu har jag hosta o feber oxå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken bra första dag på dagis det blev iaf! Potatis och madrassen o allt. Synd bara att snuvan kom...