lördag 10 januari 2009

NU är glada julen slut slut slut, julegranen har åkt ut ut ut!!!


Vi vaknade alla klockan 10 idag, så skönt att även pappa får uppleva en sån sovmorgon =)
Käkade frukost och gjorde oss klar för en liten promenad...bara en kort efter som Olle har feber. Men efter att han vart inne i 1.5 veckor förutom läkarbesöket så kände vi att han behövde få lite friskluft. Vi gick ner på Stöde Form o hämtade min vinst som jag vunnit på lotten jag fick innan jul när jag var där o handlade choklad. (För er som läste det inlägget, så vann jag faktiskt på lotten)

Tussade hemöver och började jakten på " Alla tomtarna på Mon" så nu är alla tomtar o fönsterstjärnor, änglar och adv.ljusstakar borta. Eller inte borta, det står ju än så länge o väntar i gästrummet. Mamma ska ställa in dom i skåpet imorgon.
På eftermiddagen kom mormor o morfar förbi på julgransplundring, vi dansade och sjöng tillsammans som jag bestämt. Älskar att sjunga "Räven raskar över isen", men i år sjöng vi grinmorfar istället för grinOlle. Det var på morfars initiativ, han tyckte nog synd om lillebror...för nån grinOlle är han då verkligen inte. Han är alltid så snäll o glad!
Lagomt när dansen var slut, började hockeyn, sen travet, middag, postkoden och sedan körslaget.
Middagen var supergod, det tyckte vi alla. Mormor o morfar hade med sig Yttefile som vi stekte, sedan gjorde vi skivad potatis, morötter,svamp, parika, haricot verts i ugn.
Sallad tog jag på mig att göra, jag skar och skar med min kökskniv (matkniv) det har jag gjort många gånger och det funkar jättebra. Till åt vi vitlökssmör, persiladosmör och bearnaisesås.
Jag åt ju inte potatisblandningen, utan jag åt matvete till mitt kött och det var oxå gott!
TIll efterrätt hade mamma gjort pannacotta med vitchoklad ovanpå la vi hallonröra.
Eftersom jag var så duktig o äta fick jag en stor påse lördagsgodis av morfar. Tack =) Det var väl en riktigt bra avslutning på julplundring det???!!! (bilder kommer)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, receptet på panacottan skulle inte va helt fel.. Kanske kan ses nåt till veckan, hoppas bara att vi klarar oss undan magsjukan.. Kan väl höras nåt till veckan...

MADELEINE sa...

Hahahaha... eller hur ;-)

Anonym sa...

Vi mår bra, verkar ha klarat oss. Peppar peppar. Är Olle frisk? Ni kankse har lust att hitta på nåt ngn dag? Börjar liksom bli less av att bara sitta hemma...

Anonym sa...

Vi kommer hemskt gärna, jätte roligt. En promenad vore även skönt, blir liksom lite enformigt att gå längs E14 blir ju lite enformigt.. Kan väl höras om tid..

Anonym sa...

Hej mina vänner! Ville bara "komma in" å säga Hej! =)Låter otäckt m lilla Olles hosta! Han blir väl inte ännu magrare? Allt bra annars? Sköt om er! Kramar Erika.S

Anonym sa...

Halloj! Ja men så trevligt, då ses vi sen då =)