tisdag 28 oktober 2008

Vi ser det snöar, vi ser det snöar...

Det snöar här hemma i Stöde. Började nyss och det kommer många flingor kan jag lova. Men inget som lägger sig på backen än, men det är ju nollgradigt så det skulle ju kunna bli det om det fortsätter. Tur att jag har pejl på vart mina skidor är i garaget, brukar kolla till dom då o då...så jag vet att dom är startklar när jag är det. Annars får jag leja morfar att valla, det vet jag att han kan =)
Har ju åkt skidor två vintrar redan, så jag vet vad jag har att längta till. Förra året gjorde jag premiär på frosten på gräsmattan en höstmorgon, hade ju väntat på att det skulle bli vitt på backan som mamma sa. Vaknade en morgon, och tro mig det var vitt....mamma kunde inte annat göra än att låta mig åka på frosten. Vi får se när jag gör premiärturen i år =)

Inga kommentarer: