tisdag 28 oktober 2008

Nytt rum!!!

Idag har vi gjort klart min rumsflytt! Pappa flyttade min våningssäng igår och sedan kom mormor hit o hjälpte mig med mitt nya rum. Helt klart är det inte förrän mamma o pappa fixat sin nya skjutdörrsgarderob i sitt nya rum. För då kommer jag få garderoberna som är på mitt nya rum. Det blev så fint, tack mormor för hjälpen =)
Vi grejade även lite på Olles nya rum, men det är en del kvar där att göra. Jag hjälpte mamma att bära upp Olles doppresenter till hans rum. Så jag testade dom oxå, många fina o roliga grejer.
Bilder på våra fina rum kommer senare.
Mammas o pappas rum blev jättefint oxå. Dom har målat väggarna i gräddvit och sedan la morfar o pappa nytt golv som är ekfärgat. Det blir kanon när garderoberna kommer på plats.

I övrigt så har vi inte gjort nåt annat, för Olle har feber efter sprutorna han fick igår. SÅ vi har vart inne hela dagen, skulle ju annars ha gått ut när det snöade.

Ikväll har mamma mätt o mätt mina ben, armar m.m...hon drar till Ullared imorgonkväll och ska shoppa där på torsdag. Vi får väl se vad hon kommer hem med för spännande. Hon säger att hon ska träffa tomten där, så jag får hoppas att han verkligen är där.
Jag o Olle kommer vara hemma och mysa med pappa. Men jag vet att mamma kommer sakna oss! Tur att hon kommer hem på fredagmorgon.

I övrigt denna vecka så ska jag göra Halloweenpyssel med mamma eller pappa. Såg på bolibompa en dag när dom gjorde Fladdermöss. Pappa var förbi Panduro igår och köpte lite grejer så vi kan pyssla. Pumpor och spindlar gjorde jag hos mormor i helgen när jag var där, jättefina...dom sitter på kökslampan och på köksfönstret.

På lördag kanske Tildes familj kommer hit på middag och på söndag ska jag till Moa på kalas. Spännande att se hur hon har det i sitt nya boende på den nya orten. Det längtar jag till!!!
Nu ska jag natta lite, för jag ska på dagis några timmar imorgon. Efter det ska vi gå på biblioteket säger mamma. Å sen mysa resten av dagen innan mamma ska åka!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska bli spännande att se ditt nya rum något framöver. Vi saknar er :) Vi har inte fått någon snö hemma hos oss, men massa IS ;P

Kramisar Glenn & Johanna