onsdag 21 november 2007

Oj...länge sen sist...

Mamma får skämmas...men det har helt enkelt inte vart första prio i familjens sista månader. Mamma jobbar ju heltid sedan 1 oktober och det märks...långa dagar på dagis och ingen vilodag på onsdagar som vi vart vana vid...och det känns. Men jag har tur som kan bli hämtad lite tidigare några dagar i veckan av mormor o morfar.
Vi har helt enkelt vart trötta allihopa...av förklariga skäl. Men det är ju några månader som vi får stå ut med att mamma jobbar heltid. Fram till april nån gång.

Massor har hänt sedan sist...springtävlingarna som jag var med på har haft prisutdelning för ca 1 månad sedan och jag fick min första medalj.

Första snön som kom i mitten av oktober...då tog vi fram mina skidor och tog några rundor på den lilla snö som kommit. Jag gillar verkligen att åka eller traska omkring med mina skidor o stavar. Dagens efter släpade jag själv ner skidor och stavar för brokvisten...till min stora förtvivlan upptäckte jag väl nere att...snön var borta???!! Hallå....jag får ta en tur på gräset. Lite rimfrost låg kvar på baksidan av huset så jag åkte så gott det gick där.

På lördagmornar går jag på dans, nu är det sista gången på lördag och eftersom vi endast är 3 stycken som går....blir det troligtvis inget efter jul...synd...för jag tycker det är spännande ...trots att jag har mycket spring i benen och inte alltid vill göra allt som vi "ska" göra.

Har vart sjuk några omgångar...men faktiskt klarat mig rätt bra ändå...de gånger jag vart dålig har vart hosta eller feber. Astmamedicinen som jag fick i augusti har faktiskt kommit till användning och det verkar som den hjälper när jag verkligen är dålig. Tur nog har det inte vart så många gånger...

Min tremänning Gustaf med sin pappa Dennis (mammas kusin) och sin mamma Caroline var upp en helg i september...vi fick busa och leka av oss litegranna. Tråkigt nog var vädret botten den helgen...och vi blev dyngsur direkt. Men det var roligt att dom hälsade på och vi hoppas vi kan träffas ngt igen.

Det blir ju lite tillökningar till vintern o våren...Gustaf ska få ett syskon i mars, pappas kusin Daniel och hans Emma ska ha barn i januari och sedan kommer det ju fler i april =)

Min kompis Tilde växer så det knakar, tänk till sommaren då ska hon få lära sig bus. Jag kan verkligen sånt jag. Hoppas och håller tummarna för att dom kan köpa det hus som dom tittat på.

Jag har verkligen blivit duktig på kvällarna....går o lägger mig själv i sängen...hellst min egen säng...ibland mammas o pappas. för det mesta så tar jag nån bok, tutten, gosen och alla mina mjukisdjur och VÄLLINGFLASKAN och myser tills jag somnar. Ropar ibland in till mamma och pappa.

Nej nu ska mamma släppa tangenterna för ikväll (lejde henne att skriva lite ikväll) eftersom jag själv sover. Men jag ska göra allt jag kan för att uppdatera lite oftare och även lägga in lite bilder. På tisdag kommer jag definitivt att lägga in en eller några bilder ;)

Inga kommentarer: