fredag 23 november 2007

Hej igen...

Nu har hela dagen gått utan att jag kräkts nåt...skönt, men ngn aptit har jag inte. Mamma har försökt få i mig en flaska välling sedan jag vaknade, men det går trögt. Jag somnade klockan 12 och vaknade strax efter 15!
Mamma var o kollade till mig flera gånger...men jag bara sov o sov trots att dammsugaren gick stundvis och telefonen ringde några gånger. När jag vaknade kom mamma på att jag inte haft ngn blöja...men jag hade inte kissat i soffan.
Är ju utan blöja hemma och det går jättebra, men på dagis har jag blöja. VIll helst göra "nummer 2" i blöjan...men nu har jag blivit bättre på att ta mig iväg och lyckas göra det i pottan istället =) Överlycklig blir jag eftersom jag får välja ett litet paket varje gång jag gjort nr 2 i toan eller pottan. Nu är det faktiskt dags för mamma att fylla på lådan med småpaket. Mamma fick det tipset av en arb.kompis på jobbet...i början nappade jag inte på idén...men nu lockar det. Skulle ju vara skönt att kunna vara utan blöja även på dagis.

Snart kommer pappa hem från Gävle, han åkte tidigt imorse och nyss ringde han o var tillbaka i Sundsvall. På vägen hem ska han få stanna o köpa pizza med hem till sig o mamma. Jag gillar inte pizza så värst så om mamma lyckas lura i mig ngt så blir det iallafall inte pizza.

I helgen ska vi förbereda lite för advent, baka lite om jag är helt frisk. Mamma o pappa ska även ta i tu med kontoret...där har bomben slagit ner för länge sen...
Även julkorten ska göras klara, bara mamma kan besluta sig och bli nöjd ngn gång...
Självklart ska även min adventkalender göras i ordning, det är tredje året så den får dom inte missa. Förra året sprang jag upp varje morgon och plockade ner ett paket.

Just nu rullar Saltkråkan på dvd:n...
Filmer av Astrid Lindgren gillar jag bäst, har hela samlingen och de används flitigt!

Ikväll är det idol och vi får väl se vem som får lämna denna gång...jag brukar dansa framför tvn när dom sjunger, så ikväll blir det fart när det är rocktema...för det har jag lärt mig gilla av pappa.

Det här blev en salig blandning av skrivande, men så blir det ju ibland.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där!!... och GRATTIS!!!

Gud vad kul med syskon till lilla Wilma... Eller hon är ju inte så liten längre =)!
Levis blev jätte-stora-pojken med ens Noel kom. Då blir det sådan himla kontrast... När man får en riktigt liten bebis så går det upp för en att Levis inte längre är någon bebbe =(

Vet ni vad det blir?? *nyfiken*

Puss o Kram

Anonym sa...

Svar till Catrin: Nix vi vill inte veta vad det är =) Ska på ultraljud på tisdag.
Jag är stor tjej nu säger Wilma om sig själv...och nog är hon det. Allt ska ju göras själv, till en stor trötthet hos mamma o pappa ibland. Men dom är ju go dom små liven.
Har vart borta från bloggarna ett tag...men nu tror jag att energin är tillbaka igen =)
Vart håller ni på köper hus? Jätteskojigt!!!
Kramis