torsdag 19 juli 2007

Smultron & Sång !!!


Hej igen alla kompisar...


Nu var det länge sen jag skrev här. Men jag har ju semester.

Då hinner man inte skriva så mycket. Men jag har gjort mycke må ni tro...


Jag har haft semester med mormor & morfar när mamma och pappa jobbade förra veckan. Jag hade det jättemysigt och tur att jag fick en ledig vecka från mamma o pappa. Jag målade stenar med mormor, det blev en stor igelkott o 4 små nyckelpigor. Vi lekte, sjöng, såg på film, tog promenader, myste massor m.m.

Den här veckan har jag haft semester med mamma. Vi har varit till Bergafjärden och hälsat på farmor, farfar & Anton i deras husvagn. Och där var också faster Katarina, tokHans och mina kusiner Nora & Frida. Vi sov i deras husvagn också =) det var spännande. Först när vi släckt lampan ville jag åka hem, det var ju första gången jag sov i en husvagn så lite annorlunda var det ju...men sedan lade jag mig o sjöng en stund för alla som skulle sova. Efter typ 25 olika visor somnade jag äntligen till slut.

Vädret har vart blåsigt hela tiden vi var där, så bad var det inte tal om....doppade fötterna o öste lite lera i vattet med händerna, men sen blev det tvättning i varmvatten...burr!

Packade sedan ihop o åkte hem. For direkt till mormor o morfar eftersom dom skulle åka på semester på eftermiddagen. Tur att mamma hade namnsdag idag...morfar var så snäll o tvättade våran bil. Bor man efter en grusväg så är det inte så ofta vi har ren bil, men idag fick vi den äran.

Hämtade pappa vid tåget när han kom från jobbet (han jobbar sista dan innan semestern imorgon) åt mat och gjorde oss klar för att åka upp på Huberget här på byn. Där var smultron o sång o uppträdde, fonden vi har efter min morbror Sonny, var med o sponsrade det. Jättemånga barn o vuxna var där. Alla barnen fick glass =)


Imorgon fyller min kompis Elin 2 år, vi säger grattis o önskar henne en härlig dag med många paket o mycket tårta. Det är Elin som är på bilden med mig här ovanför.. Då fyllde hon ett år.


Johanna ska följa med mig o mamma till stan imorgon...vi får se vad vi kommer hem med =)


Inga kommentarer: