måndag 9 mars 2009

Helgen

På lördagen vaknade jag överlycklig när jag kom på att vi skulle på Barbiekalas. Gjorde oss klar, självklart var det bara mamma o jag som skulle åka. Började med barnens hus, mamma hittade några presenter till mig. Å så kom barbie o bjöd på fika, jättegoda bullar o saft. Efter det åkte vi till Birsta City, där var vi inte ensam på parkeringen, men inne var det som vanligt. Strosade omkring där o myste, avslutade med lite sen lunch på Mc Donalds. Eller förresten sist av allt handlade vi lite som saknades till mammas födelsedagsmiddag. På vägen hem somnade jag, efter en jättemysig tjej dag i stan med mamma.
På kvällen kom farmor, farfar, mormor, morfar hit på middag. Vi hade gjort ugnssekt ytterfilé med hemmagjorda klyftpärer. TIll det var det lite sallad, dipper, såser. SOm efterrätt blev det ju självklart tårta. Som jag o pappa gjort tillsammans igen =)
Vi tittade lite på melodifestivalen, käkade snarra och lekte massor såklart. Tack för att ni ville komma o gratta mamma =)

Söndag vaknade vi o det snöade o blåste som bara den. Mamma o Olle stannade inne o grejade, men pappa o jag gick ut o busade i snöyran. Vi rullade oss i ena slänten i djupsnön och så kastade vi snö på varann. Hade jättekul, kom in som två snögubbar.
Mamma gjorde klart draperierna under min säng, som jag kan dra för o bygga koja. Jag har ju en våningssäng som man kan bygga koja under, för er som inte vet. Det blev iallafall hur fint som helst. Nu slipper jag hänga dit filtar på trekvart, som ramlar ner osv.
I övrigt så älskar jag att leka skola nu. Mamma, pappa m.flera får leka fröken vid mitt stående ritbord...och jag är glatt elev. Är inne i en period nu nä rjag bara vill skriva siffror och bokstäver och jag snappar upp allt.
På kvällen åkte mamma på fondmöte för morbror Sonnys fond, så då lekte Olle o jag med pappa. Helt plötsligt hade Olle kastat en bok i toastolen. Tur nog såg vi det fort, så den hann inte bli blöt...vilken tur. Den lille busen han kan han oxå!
När mamma kom hem låg jag i sängen och nästan sov, Olle däremot han var pigg...men efter lite uschande i soffan somnade han oxå till slut.
Mamma o pappa ägnade resten av kvällen till att fixa lite papper och även mina inbjudningskort till kalaset.
Idag har vi inte gjort så mycket. Lekt lite skola, ätit mat, spelat lite spel, busat med Olle, gjort prinsesskuvert till inbjudningskorten m.m Just nu står lasagnen i ugnen som vi ska äta innan barngympan. Efter barngympan ska mamma träna och sedan ska pappa träna. Åså har ju Timrå match ikväll...ja då vet ni ju denna dag oxå...imorgon ska jag på dagis. Vem vet, kanske tar jag en tur i skidspåret med mamma eller mormor på eftermiddagen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va mysigt Ni haft det.. Köpte mamma nåt fint åt dig på Barnens hus då? Imorgon ska ja o Oskar in till stan med farmor. Så vi hoppar över öppna, kanske ses på Onsdag?

MADELEINE sa...

Huset låg i Stuvsta.. men men.. bara att kika vidare!! Blir tokig snart!! :-o

Anonym sa...

Hej och tack för senast, en jättemysig dag med er.Snart är det väl kalas igen...vi längtar.

Nu är jag nyfiken på din koja, det blev säkert jättefint.
Men vad hör jag...nu var visst lilla bus-Olle i farten. Var lär han sig allt???
Många kramar till er båda

Anonym sa...

Åhh.. Vad spännande att få se din "koja" Det blev säkert jätte bra!=D Kramar //Johanna

Anonym sa...

Dags för en liten uppdatering tycker jag!