måndag 24 november 2008

Snöar

Jag är på dagis och snön bara yr, hemma sitter mamma o gruvar sig för att gå ut o hämta posten ;)
Jag hade tur o fick åka med mormor till dagis imorse. Mamma tackar så mycket för det, då behövde inte Olle ut i busvädret. Eftersom han fortfarande är så snorig.

Lillebror sitter ju jättebra själv nu, fast vi lämnar honom bara där det är mjukt såklart...på fall han tappar balansen. Han vill ju upptäcka mycket nu och försöker dra sig fram med grejer som hjälp...typ kanten på spjälsängen, kanten på vaggan och lite annat. Mitt i hans rum har vi en stor dyna där han kan sitta o leka med sina saker. Det gillar han verkligen...nåt han även gillar är sin storasyster...allt hon gör iaktar han och spanar in...för framtida bus. Skrattar om det är riktigt roliga saker jag gör. Tidigare när jag har vart ledsen ibland så har han skrattat, men nu har han börjat med att han nästan sympatigrinar med mig. Är inte det gulligt?! Mat älskar han och man får verkligen aldrig stopp på honom. Även de köttiga puréerna har han nu fått smak på och Kyckling&Pastapurén är en favvis, från första skeden. DEt finns så mycket att berätta om min älskade lillebror, men vi kan ju inte ta allt på en gång...ska ju skriva om mig själv oxå =)

Igår hjälpte jag mamma att frosta ur frysen, jag värmde vatten i kastruller som mamma ställde i frysen...tänk vad mycket is det kan vara....till slut hade allt försvunnit. Under tiden passade jag på att ta en sväng med skidorna och mata fåglarna. Efter det hjälpte jag mamma o pappa att vädra kläderna innan dom skulle in i nya garderoben. En riktigt hjälpsam tjej som vanligt =)
Somnade gott framåt 21-tiden efter en dusch, hårblåsning och vällingflaska.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Wilma! =OD Nu skulle vi vilja veta vad du önskar dig i julklapp, vi ska träffa tomten nu i veckan, och då vore det bra om vi visste vad du önskar dig? Du kanske kan fråga Olle också? ;) Kram morbror Glenn och "moster" Johanna <3

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Du var med o tävlade hos mig tidigare om presentkort hos MeLike..Tyvärr så blidde det ingen vinst då men nu har du chansen igen då jag startat upp en ny kulig tävling =) O mera kommer under veckans gång då jag har lite av en "julkalender"..nya tävlingar "varje dag" =D

http://uj76.blogspot.com/2008/ 11...rockefella.html

Anonym sa...

Okej.. Ja, det låter bra det.. Jag ska bara en snabb sväng på Sjukhuset imorgon.. =D Han ska ut med några från jobbet.. Som vanligt ;P Haha.. Men hör gärna av dig! Kram

MADELEINE sa...

Jag vill se bilder på rummet..!! :-) Hoppas allt är bra med er. KRAM

BARNSHOPPINGBLOGGEN sa...

Tipsar om en ny tävling på min blogg!
Vinst: en valfri ÅKPÅSE från Elodie details!

Anonym sa...

Hihi.. Jag förstår att det blev trångt på almanackan :P

Ska bli kul att träffa er igen till helgen! =D

Kram

Anonym sa...

Så har vi hittat hit också..
Kul att se vad Ni 2 har för Er då vi inte ses.. Ha de så bra, så syns vi imorgon..