onsdag 12 november 2008

Pettson o Findus


Dagen har jag tillbringat på dagis, lekt och haft skoj med alla mina kompisar.

Vi var till skogen och plockade pinnar som vi ska göra en egen gran av, en julgransfot fick vi av Pettsson o Findus. Våran fröken (kallas kanske annat när det är en manlig) Lars-Erik gick iväg o träffade Pettson, han hälsade till alla oss barn på mitt dagis. Inte alla som fått en julgransfot av Gubben Pettson

Mamma var på öppna fsk med Olle för på onsdagar är det babysång, de onsdagar jag är ledig finns det sångstund för mig oxå =)

Hela stöde kryllar av vattkoppor o nu hardom nått öppna fsk. Men jag har klarat mig trots alla dagiskompisars koppor, får väl se om man åker dit senare.

Åt inget på dagis idag, så mamma gjorde middag åt mig direkt när vi kom hem. Vi var inte helt överens på eftermiddagen jag och mamma, så jag var en tid på rummet med stängd dörr oxå. Inget ngn av oss gillar, men ibland behövs det för att jag ska förstå att jag inte kan göra hur jag vill.

Imorgon väntar stadsresa, där ska vi få sällskap av moster Johanna...alltid lika trevligt!!!

Igår beställde mamma o pappa skjutdörrarna till sin skjutdörrsgarderob, så kanske får vi snart ordning på allt på mitt nya rum, när dom tagit bort kläderna ur garderoberna där.


Tjingiling alla Sundsvallsbor...imorgon är det bäst att ni håller er undan, för då kommer vi!

3 kommentarer:

MADELEINE sa...

Vad knasigt... vet att ägaren av bloggen måste godkänna kommentarerna innan dom publiceras men då ska ju det meddelandet komma upp..
Hur är allt med er då??? KRAM

Anonym sa...

Tack för en underbar eftermiddag med er igår.. Det får vi göra om något. :D Kram

MADELEINE sa...

Grattis, ni har vunnit en tävling hos mig ;-) Maila mig adress uppgifter och mail så ska jag vidare befodra till Loppan och Piraten!!