onsdag 11 juni 2008

Spindlarna, studenten och småland

Vaknade när mamma kom in o sa att vi skulle göra oss klara. Jag visste ju att jag måste göra mig klar direkt. Klunkade i mig vällingen, slet på mig kläderna och ställde mig sedan o vänta vid ytterdörren. Att det skulle gå så fort hade nog inte mamma räknat med, brukar inte göra det, så helt plötsligt var jag klar på tok för tidigt. Men jag väntade glatt...till slut fick jag äntligen åka ner till dagis. Egentligen har jag inte dagis idag, men jag fick komma ändå eftersom vi skulle åka med buss bort till mitt nya dagis Spindlarna och hälsa på där. När jag kom till dagis fick vi vänta lite på att bussen skulle komma. Det var jag, Alexander, Nils, Douglas, Meja, Vilgot, Clara och Rikard som åkte. Tilly ska oxå börja där, men hon var inte med. Självklart följde fröken Irene med oxå. Hon ska börja jobba där, så vi får med en fröken när vi flyttar. Det var spännande att vara där på besök och jag träffade många barn som gick på mitt dagis tidigare.
När bussen kom tillbaka stod mamma o väntade, för då fick jag inte vara kvar mer på dagis. Men imorgon har jag dagisdag igen.
Vi åkte hem o gjorde oss klar för Moster Johannas student, regner öste ner så att ha ngn klänning var inte aktuellt. Det får vi ha på lördag när vi ska fira henne hemma i Stöde.
Hämtade mormor o så bar det iväg till stan. Satt kvar i bilen in i det längsta, vilket var ett bra tag eftersom vi åkte i god tid för att få en parkering nära skolan. Tog på regnjackan, stövlar och upp med paraplyet...så var jag klar för studenten. Vi som var där o grattade henne på plats var mormor, mamma, jag, lillebror Olle, morbror Glenn, Kristine, Cricka, Stor Wilma, Andrea, Harriet, Stig, Birgitta, Johannas pappa Glenn, Olivia och en kompis till dom. Johanna var jättefin i sina kläder och hade lika fina betyg, att hon kämpat bra visade även de stipendier hon fått. Stort grattis Johanna!!!

Efter det hämtade vi upp pappa och åkte till Birsta när han jobbat klart. Där skulle vi köpa lite saker till min lekstuga (visar väl ngn bild på det när det är helt klart) och även present till Tilde. När mamma o pappa skulle gå in på IKEA fick jag syn på SMÅLAND, det visade sig att jag var tillräckligt gammal för att få stanna där när mamma o pappa shoppade. Tur att jag har ögonen öppna o hittar spännande saker som SMÅLAND när inte mamma o pappa gör det. Jag hade superskoj där under den timmen och lekte massor. Mamma o pappa strosade omkring i lugn o ro även dom. Åkte sedan hemöver o jag somnade i bilen. Tack för idag, imorgon har jag dagisdag!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack så mycket!! =D Kram, kram