onsdag 2 september 2009

Ridlekis

Ikväll har jag vart på mitt första ridlekis, så nu längtar jag redan till nästa gång. Vi fick lära oss hur man borstar hästen, kratsar hovarna, sätter på tränset. Sedan fick vi leda ut hästarna till ridbanan, min häst heter Lilla My. En brun och jättesnäll häst.
Ute på banan fick vi lära oss att stiga upp på hästen, idag red vi barbacka för att få till balansen från början. Vi red runt runt och mammorna fick leda hästarna, som ibland var sugen på lite grönt. Det var jättespännande och när vi ridit klart fick vi lära oss att stiga av hästen och leda in den i stallet.
Jag var överlycklig och ser fram emot nästa onsdag.
För mamma berättade jag att när jag blir stor ska jag hoppa med hästen över såna dära pinnar, för det har jag sett på tv.

I övrigt så jobbar mamma nu, så det är pappa vi får mysa med på dagarna.

Tjingtjong, för denna gång!!!

1 kommentar:

Sanna sa...

Äntligen en liten uppdatering.. Förstår att det går bra för mamma på jobbet o att pappa trivs med att vara hemma med Er. Snart börjar väl dagis igen, å det ska väl bli kul?!

Hoppas vi kan träffas ngn dag o leka. Kramar från oss