måndag 3 september 2007

Hjälpte mamma med veden

Pappa är borta på jobb den här veckan och när mamma skulle elda fanns det inte tillräckligt med ved inne. (bergvärmen är fortfarande inte installerad) Jag var klädd i pyjamas hade ätit välling o låg under täcke i soffan o myste när mamma kom på att hon skulle ut o spöregnet o hämta ved. Jag lovade att stå i fönstret o vinka och det gjorde jag först...men när mamma vände sig om från vedboden o skulle gå in med vedkassarna (hade inte gått lång stund)...var jag inte kvar i fönstret. När mamma kom in stod jag påklädd i mysbyxor, tröja, mössa o höll på att ta på mig stövlarna...pyjamasen hade åkt av o kläder var hämtad i garderoben. Mamma bara gapade o log mot mig när jag sa " måste hjälpa dig med veden mamma"...hon tyckte att jag var charmig trots att det inte blivit som hon tänkt. Andra vedhämtar svängen följde jag med och trots att det spöregnade njöt jag av hur duktig jag faktiskt varit. På väg in sa mamma att vi skulle gå in o ta på pyjamasen igen....då skrattade mamma när jag sa" jag kan ta på pyjamas själv mamma" direkt när vi kom in tussade jag upp och gjorde som jag sagt. Sedan myste vi o jag somnade i mammas famn.

Inga kommentarer: