tisdag 4 september 2007

Min första springtävling...

Morfar hämtade mig på dagis idag o åkte hem o lagade mat...klockan 17.30 hade mamma bestämt att vi skulle vara vid elljusspåret o anmäla mig till en liten springtävling. Anmälde mig och sedan kom nummerlapparna efter ett tag....men jag vägrade ha den på mig under loppet på 600 meter (en uppförsbacke, en nerförsbacke och på platten sista biten)
Mamma följde med mig när jag sprang. Jag skrattade hela tiden jag sprang och gillade stort när dom ropade "heja" åt mig. När jag kom i mål fick jag till min stora lycka saft. (bilder kommer)
Pappa ringde o undrade hur det gått, eftersom han är borta på jobb var han nyfiken.
Stannade o tittade på de större barnen en stund innan vi åkte hem. Hemma tog mamma o jag en dusch och sedan kröp vi ner o soffan o tittade på idol. Jag skrattade åt en kille som sjöng konstigt och då sa mamam att han sjöng dåligt....det räckte för att jag sedan skulle säga så till jättemånga som sjöng. Efter ett tag orkade jag inte lyssna på dom dåliga så jag somnade i mammas knä i soffan. Imorgon är vi ledig och då ska vi ta med Emma o hennes mamma Helen på Öppna Fsk.

Inga kommentarer: