tisdag 31 juli 2007

Junibacken, här kommer jag!






Fullt medveten om att vi skulle träffa pippi, emil m.flera idag när jag vaknade! Käka frukost (jag välling och gurka) mamma o pappa hade packat klart innan dom väckte mig så vi begav oss direkt efter frukosten.

Tåget, båten och så var vi framme...låste fast barnvagnen o löste in oss. Väldigt liten kö, visste att det var rätt stor chans att komma in fort direkt på morgonen. Hade planer att vara på plats 9.00 när dom öppnade, men vi kom 10.00 istället. Vi gick direkt till Sagotåget som mamma pratat så om med mig eftersom hon åkt det tidigare. Hon visste att det var ngt för mig...jag satt o kollade in allt...ekade o berättade vad de olika figurerna gjorde. Efter det var det Pippishow, satt och var fullt koncentrerad på hela föreställningen. Efter det åt vi pannkakor...tror Pippi hade gjort dom inne i köket ;) det sa iallafall mamma.

Lekte runt lite i Karlssons värld m.m. Handlade en bok o ett munspel i shoppen innan vi gick ut 2 timmar efter vi kommit. GISSA om det var kö i entrén!

Jag tvärsomnade när jag satte mig i vagnen...

Mamma o pappa åt lite lunch och sedan åkte vi tydligen båten in till Gamla Stan och strosade där uppåt Drottninggatan...en bit in på den vaknade jag. Det gick rätt bra tyckte mamma o pappa, men till slut så lessnade jag...mamma skulle absolut bara till en affär, men när vi kom fram hade den flyttat...så då klev vi på T-banan...det skulle vi nog inte ha gjort...

Det brann för mig....mycket folk, ingenstans att sitta (förutom vagnen och där ville jag inte sitta)...så jag tog o skrek lite...okej pinsamt kanske...men mamma menade på att hon ändå inte kände ngn så hon tog det lugnt o lät mig skrika o grina (men skrika när man väl "får" är ju inte roligt, så jag vart nöjd till slut)

Gick direkt till Hotellrestaurangen o beställde mat...jag åt Spagetti o köttbullar och tro det eller ej...gurka! Hade svårt att sitta stilla, jag var ju så trött och massor att upptäcka...servitrisernas uppmärksamhet var ju skojigt...jag vinkade dit dom flera gånger.

Efter det var mamma o pappa helt slut...Tjorven o skrållanfilmen gick igång på pappas bärbaradator...dom såg på tv.

Imorgon tar vi lite sovmorgon...äter frukost, checkar ut o åkte på lite shopping till Barkarby. Efter det styr vi kosan åt Norr...har nåt ärende i Gävle så ev sover vi där på hotell imorgonnatt. Nattinatti!

2 kommentarer:

morfar sa...

Va det ser mysigt ut på Junibacken.
Där inne har morfar aldrig varit

morfar sa...

Va det ser mysigt ut på Junibacken.
Där inne har morfar aldrig varit